Autonomiczne minivany ID. Buzz Ubera debiutują w Los Angeles

Volkswagen of America z dumą ogłasza, że w lipcu 2023 roku w Austin w Teksasie uruchomił flotę testową autonomicznych pojazdów, wykorzystując elektryczne minivany ID. Buzz. Teraz, ten stylowy pojazd z retro akcentami ma nowe zadanie jako autonomiczny samochód Ubera. Jednak, aby skorzystać z tego innowacyjnego środka transportu, trzeba będzie poczekać do późnej jesieni przyszłego roku, kiedy to usługa zadebiutuje w Los Angeles, a potem obejmie kolejne regiony.

Testy ID. Buzz AD

W międzyczasie, testy wersji ID. Buzz AD, przystosowanej do potrzeb Ubera, rozpoczną się jeszcze w tym roku. Na etapie testów oraz w początkowej fazie komercyjnego wprowadzenia, za kierownicą pozostanie ludzki operator. Volkswagen podkreśla, że obecność operatorów jest kluczowa do wprowadzania ostatnich poprawek oraz interwencji w razie potrzeby, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom.

Ostrożne podejście Volkswagena

Firma przyjmuje ostrożne, stopniowe podejście do wprowadzania autonomicznych pojazdów: „Każdy krok będzie realizowany dopiero po uzyskaniu niezbędnych zatwierdzeń regulacyjnych.” Volkswagen polega na swoim podmarce mobilności autonomicznej, MOIA, aby dostosować ID. Buzz do potrzeb Ubera. W dłuższej perspektywie, Volkswagen i Uber planują wprowadzenie tysięcy tych autonomicznych minivanów w różnych regionach USA w ciągu najbliższej dekady.

Historia testów ID. Buzz

Volkswagen testuje samojezdny model ID. Buzz od trzech lat, zaczynając od Monachium, a następnie rozszerzając program na Hamburg. Sam pojazd ID. Buzz AD zadebiutował w 2021 roku, a w zeszłym roku nastąpiła znacząca aktualizacja, która nawiązała współpracę z Mobileye w zakresie automatyzacji na poziomie SAE Level 4. Obecnie robotaxi jest wyposażone w 13 kamer, dziewięć czujników LIDAR oraz pięć radarów, a także redundantne systemy dla hamulców, kierownicy i zasilania.

Obecność ID. Buzz na drogach USA

Na razie ID. Buzz pozostaje stosunkowo rzadkim widokiem na amerykańskich drogach. W zeszłym roku Volkswagen sprzedał zaledwie 1,162 egzemplarzy, kiedy elektryczny minivan w końcu zadebiutował w Ameryce Północnej, kilka lat po premierze w Europie. W pierwszym kwartale 2025 roku VW dostarczył 1,901 jednostek w Stanach Zjednoczonych.

Źródło: motor1.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zostań naszym fanem!

Pomóż nam się rozwijać! Polub nas na Facebooku! i śledź nas na X!