Aston Martin zaprezentował nową wersję swojego SUV-a DBX S, który zadebiutował jako jeszcze mocniejsza alternatywa dla dotychczasowego DBX707. Model ten, wyposażony w silnik V8 o mocy 717 koni mechanicznych, ma na celu przyciągnięcie klientów, którzy oczekują jeszcze lepszych osiągów. Premiera nowego modelu odbyła się w 2025 roku, a dostawy rozpoczną się jesienią 2025 roku.
- Aston Martin zaprezentował nową wersję SUV-a DBX S z silnikiem V8 o mocy 717 koni mechanicznych.
- Premiera modelu miała miejsce w 2025 roku, a dostawy rozpoczną się jesienią tego samego roku.
- DBX S osiąga prędkość 124 mph (200 km/h) szybciej niż poprzednik, a sprint do 60 mph trwa 3,1 sekundy.
- Skrzynia biegów została przeprogramowana dla lepszej wydajności, a układ kierowniczy stał się bardziej responsywny.
- System napędu na wszystkie koła oraz zawieszenie pozostały bez zmian w porównaniu do DBX707.
Nowe osiągi i moc
DBX S został wyposażony w podrasowany silnik V8 o pojemności 4.0 litrów, który generuje 717 koni mechanicznych. Dzięki zastosowaniu ulepszonych turbosprężarek, SUV osiąga prędkość 124 mph (200 km/h) o kilka dziesiątych sekundy szybciej niż jego poprzednik. Sprint do 60 mph trwa nadal 3,1 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 193 mph. Jedynym SUV-em, który może prześcignąć DBX S, jest Lamborghini Urus SE, ale różnica wynosi zaledwie 1 mph.
Ulepszona skrzynia biegów
Aby lepiej wykorzystać moc silnika, skrzynia biegów w DBX S została przeprogramowana. W trybie Sport i Sport + zmiany biegów są szybsze i bardziej precyzyjne, a układ kierowniczy stał się bardziej responsywny dzięki szybszemu przełożeniu.
Nie zmienione napędy
System napędu na wszystkie koła pozostał taki sam jak w DBX707, co oznacza, że do 50% mocy może być kierowane na przednią oś, a w sprzyjających warunkach cała moc może trafić na tył. Zawieszenie również nie uległo zmianie, ale Aston Martin przypomina, że DBX przeszedł kalibrację podwozia w ramach ubiegłorocznego odświeżenia, w tym nowoczesne hamulce węglowo-ceramiczne.
Nowy design zewnętrzny
Na zewnątrz DBX S wprowadzono kilka zmian stylistycznych. Przedni zderzak zyskał bardziej agresywny splitter, a tylny zderzak został wyposażony w wyraźniejszy dyfuzor. Nowy układ wydechowy z podwójnymi końcówkami umieszczonymi w pionie nadaje SUV-owi nowoczesny wygląd, przypominający model Lexus IS F.
Redukcja wagi i opcjonalne ulepszenia
DBX S charakteryzuje się również mniejszą wagą dzięki nowym, 23-calowym magnezowym felgom, które są o 41 funtów lżejsze od aluminiowych. Dodatkowo, dach z włókna węglowego jest największym pojedynczym elementem z tego materiału, jaki Aston Martin kiedykolwiek zamontował w swoim pojeździe. Warto jednak zauważyć, że wiele z tych ulepszeń jest opcjonalnych, co może budzić wątpliwości wśród potencjalnych nabywców.
Cena i dostępność
Choć Aston Martin nie ujawnia jeszcze szczegółowych informacji o cenach, można się spodziewać, że DBX S będzie kosztować ponad 300 000 dolarów, biorąc pod uwagę, że model DBX707 zaczyna się od około 260 000 dolarów. Klienci, którzy zdecydują się na ten model, będą mogli spodziewać się dostaw w 2026 roku, które rozpoczną się jesienią 2025 roku.