Amazon wystrzelił 27 satelitów internetowych w kosmos

Amazon z sukcesem umieścił pierwsze 27 satelitów w orbicie, co stanowi istotny krok w kierunku stworzenia sieci internetowej opartej na technologii satelitarnej. Wydarzenie miało miejsce w poniedziałek, kiedy rakieta Atlas V od United Launch Alliance wystartowała z Cape Canaveral Space Force Station na Florydzie. To pierwsza partia satelitów w ramach planowanej sieci składającej się z 3,226 satelitów Kuiper, mających na celu konkurowanie z usługą Starlink Elona Muska.

  • Amazon umieścił 27 satelitów Kuiper w orbicie, co jest krokiem w kierunku stworzenia sieci internetowej opartej na technologii satelitarnej.
  • Sieć Kuiper ma składać się z 3,226 satelitów, mających na celu konkurowanie z usługą Starlink Elona Muska.
  • Starlink obecnie obsługuje ponad 5 milionów użytkowników i składa się z ponad 8,000 satelitów wyniesionych w ramach 250 misji SpaceX.
  • Amazon planuje uruchomić pierwszą połowę swojej sieci do połowy 2026 roku, zgodnie z terminem wyznaczonym przez Federal Communications Commission.
  • Projekt Kuiper boryka się z problemami produkcyjnymi, które mogą opóźnić rozwój konstelacji satelitów.

Nowa era internetu satelitarnego

Start 27 satelitów Kuiper jest kluczowym momentem dla Amazon, który stara się zdobyć rynek internetu satelitarnego, na którym dominuje Starlink. Obecna sieć Starlink składa się z ponad 8,000 satelitów, które zostały wyniesione w kosmos w ramach 250 misji SpaceX. Usługa ta obsługuje już ponad 5 milionów użytkowników, co stawia Amazon w trudnej pozycji, jednak Jeff Bezos, założyciel firmy, uważa, że „jest miejsce dla wielu zwycięzców” w tej branży.

Plany na przyszłość

Amazon planuje uruchomić pierwszą połowę swojej sieci do połowy 2026 roku, co jest terminem wyznaczonym przez Federal Communications Commission. Tory Bruno, dyrektor generalny ULA, poinformował Reuters, że w tym roku może odbyć się jeszcze pięć dodatkowych startów satelitów Kuiper. Mimo to, projekt Kuiper boryka się z problemami produkcyjnymi, które mogą opóźnić realizację celów związanych z rozwijaniem konstelacji.

Skupienie na niedostatecznie obsługiwanych społecznościach

Amazon podkreśla, że jego celem jest skoncentrowanie się na „niedostatecznie obsługiwanych społecznościach na całym świecie”. To podejście może przyciągnąć użytkowników, którzy nie mają dostępu do tradycyjnych usług internetowych, co może stanowić istotny atut w rywalizacji z istniejącymi usługami.

Źródło: techcrunch.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments