Airbnb rozszerza usługi o catering i wellness

527873_r0_940_1747213374

Airbnb wprowadza nowy typ usług, które mają na celu zwiększenie zaangażowania użytkowników aplikacji. Klienci będą mogli korzystać nie tylko z noclegów, ale także z kontaktów do firm cateringowych oraz specjalistów z branży wellness. Zmiany te są odpowiedzią na rosnącą konkurencję oraz spadek liczby zagranicznych turystów odwiedzających Stany Zjednoczone.

  • Airbnb wprowadza nowe usługi dla użytkowników aplikacji.
  • Klienci zyskają dostęp do firm cateringowych i specjalistów wellness.
  • Zmiany są odpowiedzią na spadek zagranicznych turystów w USA.
  • Nowe usługi mają zwiększyć zaangażowanie użytkowników aplikacji.
  • Spadek rezerwacji zmusił Airbnb do wprowadzenia innowacji.

Nowe usługi w aplikacji

Amerykańska platforma rezerwacji noclegów, Airbnb, ogłosiła wprowadzenie nowej oferty usług, która ma na celu przyciągnięcie klientów do korzystania z aplikacji nie tylko w kontekście rezerwacji noclegów. Użytkownicy będą mieli dostęp do adresów i kontaktów telefonicznych do firm cateringowych, a także profesjonalistów z branży odnowy biologicznej i kosmetycznej. „Zaproponowane przez nas rozwiązanie powoduje, że klienci korzystać będą stale z aplikacji, a nie tylko okazjonalnie przy organizowaniu wyjazdów” – mówi Brian Chersky, dyrektor generalny Airbnb.

Reakcja na spadek rezerwacji

Wprowadzenie nowych usług jest odpowiedzią na problemy, z jakimi boryka się Airbnb. Na początku roku platforma odnotowała spadek rezerwacji w Stanach Zjednoczonych, co było wynikiem masowego anulowania rezerwacji przez zagranicznych turystów. „Airbnb odnotowuje spadek rezerwacji w Stanach Zjednoczonych ze względu na mniejszą ilość zagranicznych turystów, ale jeśli podróżni zdecydują się na wakacje u siebie lub wybiorą inny niż USA kraj, to nadal mogą korzystać z naszej oferty” – dodaje Chersky.

Rozwój oferty usług

Początkowo nowa oferta usług obejmie fryzjerów, fizjoterapeutów, masażystów oraz fotografów, którzy będą dostępni w 260 miastach na całym świecie. Projekt zostanie poddany ocenie pod względem poziomu satysfakcji klientów oraz jakości świadczonych usług, co może prowadzić do jego dalszego rozszerzenia na inne lokalizacje. „Być może pojawią się także rodzaje usług” – zaznacza Chersky, sugerując, że oferta może się rozwijać w przyszłości.

Wsparcie sztucznej inteligencji

Airbnb wprowadza również system konsultantów oparty na sztucznej inteligencji, który ma wspierać klientów w procesie rezerwacji. Rozwiązanie to zostało wcześniej przetestowane na podstawie setek milionów danych dotyczących pobytów klientów. „Najpierw zostanie to udostępnione klientom amerykańskim, następnie anglojęzycznym, a kolejne etapy to konsultanci mówiący w innych językach” – informuje przedstawiciel firmy. Dzięki temu klienci będą mogli uzyskać pomoc w swoim ojczystym języku, co ma na celu zwiększenie komfortu korzystania z aplikacji.

Podsumowanie

Wprowadzenie nowych usług oraz wsparcia sztucznej inteligencji przez Airbnb to odpowiedź na zmieniające się potrzeby rynku oraz rosnącą konkurencję. Zmiany te mają na celu nie tylko zwiększenie zaangażowania użytkowników, ale także poprawę jakości świadczonych usług. W obliczu spadku liczby zagranicznych turystów, Airbnb stara się dostosować swoją ofertę, aby przyciągnąć klientów i utrzymać ich lojalność.

Źródło: wnp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze
Przeczytaj u przyjaciół: