Wino zamiast wody dla 3-latka, linie przepraszają

  • Trzyletni chłopiec otrzymał kieliszek wina zamiast wody w samolocie.
  • Rodzina domaga się przeprosin oraz konkretnych działań od przewoźnika.
  • Reakcja załogi była niewystarczająca, co zaniepokoiło rodziców.
  • Cathay Pacific rozpoczęło wewnętrzne dochodzenie w sprawie incydentu.
  • Rodzina rozważa konsultację z pediatrą w obawie o zdrowie syna.

Na pokładzie samolotu linii Cathay Pacific doszło do niecodziennego incydentu, w wyniku którego trzyletni chłopiec otrzymał kieliszek białego wina zamiast wody. Sytuacja miała miejsce 24 kwietnia podczas rejsu z Hongkongu do Londynu. Rodzice dziecka, zaniepokojeni wpływem alkoholu na zdrowie syna, domagają się nie tylko przeprosin, ale także konkretnych działań ze strony przewoźnika. Jak podkreślają, reakcja załogi była niewystarczająca, a ich obawy nie zostały w pełni zrozumiane.

Incydent w samolocie

Do zdarzenia doszło na pokładzie rejsu CX255, gdzie rodzina Wong podróżowała klasą biznes. Chłopiec otrzymał napój, który z daleka wyglądał jak woda, jednak po spróbowaniu okazało się, że jest to alkohol. Matka dziecka, pani Wong, relacjonując sytuację, podkreśliła, że byli w szoku, gdy zorientowali się, że ich syn wypił wino. – Spróbowaliśmy tego napoju i od razu zorientowaliśmy się, że to wino. Byliśmy w szoku, przecież to trzylatek – powiedziała w rozmowie z „South China Morning Post”.

Reakcja załogi

Po zgłoszeniu incydentu załodze, początkowa reakcja stewardesy była, według matki chłopca, zbyt lekka. – Stewardesa tylko przeprosiła i wymieniła kieliszek. Dopiero gdy poprosiłam o interwencję wyżej, pojawił się starszy członek załogi – dodała pani Wong. W odpowiedzi na sytuację, wezwano naziemne wsparcie medyczne, a pasażerowie zostali poproszeni o pomoc. Francuski lekarz, który zareagował, próbował uspokoić rodziców, jednak jego słowa nie przyniosły oczekiwanego efektu.

Oczekiwania rodziny

Linie Cathay Pacific przeprosiły rodzinę i zaoferowały zwrot kosztu biletu dziecka oraz vouchery na upgrade klasy. Jednak dla pani Wong to zbyt mało. – Nie otrzymaliśmy żadnych konkretów. Tylko ogólniki, przeprosiny i gesty na odczepnego – skomentowała. Rodzice nie przeprowadzili jeszcze badań, ale rozważają konsultację z pediatrą, obawiając się długofalowych skutków działania alkoholu na rozwój ich syna.

Stanowisko linii lotniczych

W oficjalnym oświadczeniu Cathay Pacific zapewnił, że rozpoczęto wewnętrzne dochodzenie oraz przeszkolono załogę. Anonimowy purser linii ujawnił, że problem leży w niedostatecznym przeszkoleniu pracowników. – To nie pierwszy raz, gdy niedoświadczona załoga popełnia poważne błędy. Po pandemii zatrudniono wielu nowych pracowników, ale skrócono szkolenia – stwierdził w rozmowie z „South China Morning Post”.

Podsumowanie sytuacji

Incydent z udziałem trzyletniego chłopca stawia pytania o bezpieczeństwo pasażerów i jakość szkoleń w liniach lotniczych. Rodzina Wong domaga się nie tylko przeprosin, ale także realnych działań, które zapobiegną podobnym sytuacjom w przyszłości. W obliczu rosnących obaw o zdrowie dzieci i odpowiedzialność linii lotniczych, sprawa ta może stać się sygnałem ostrzegawczym dla innych przewoźników.

Źródło: podroze
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments