Nowy model Mercedesa CLA może być niekompatybilny z większością publicznych ładowarek elektrycznych w Wielkiej Brytanii, ponieważ producent zdecydował się na rezygnację z 400-woltowego konwertera DC. Bez tej funkcji, nowy CLA, zaprezentowany w marcu, nie będzie mógł korzystać z wielu z 14 000 szybkich punktów ładowania w kraju.
- Nowy Mercedes CLA może być niekompatybilny z większością publicznych ładowarek elektrycznych w Wielkiej Brytanii.
- Producent zrezygnował z 400-woltowego konwertera DC, co uniemożliwia korzystanie z wielu szybkich punktów ładowania.
- Nowy model będzie dostępny w wersjach hybrydowej oraz w pełni elektrycznej, opartej na architekturze 800-woltowej.
- Brak konwertera oznacza, że ładowanie na stacjach 400-woltowych nie jest możliwe dla nowego CLA.
- Nie ma oficjalnych informacji na temat przyczyn rezygnacji z konwertera, ale może to być związane z cięciem kosztów.
Specyfikacja nowego CLA
Nowy Mercedes CLA będzie dostępny w wersjach hybrydowej oraz w pełni elektrycznej, przy czym ta ostatnia opiera się na dedykowanej architekturze 800-woltowej. Starsze pojazdy elektryczne korzystające z technologii 400-woltowej mogą bez problemu podłączać się do większości ładowarek, natomiast modele z architekturą 800-woltową muszą mieć konwerter, aby dostosować napięcie przychodzącej energii do wymagań akumulatora i innych systemów pojazdu.
Problemy z ładowaniem
Brak konwertera oznacza, że nowy CLA nie będzie mógł korzystać z większości publicznych szybkich ładowarek w Wielkiej Brytanii. Na stronie internetowej Mercedesa w Niemczech wyraźnie zaznaczone jest, że „ładowanie na stacjach 400-woltowych nie jest możliwe”. Producent nie odpowiedział jeszcze na pytanie dotyczące możliwości oferowania konwertera 400-woltowego w modelach przeznaczonych na rynek brytyjski.
Przyczyny decyzji
Nie ma oficjalnych informacji na temat powodów, dla których Mercedes zdecydował się na rezygnację z konwertera 400-woltowego w nowym CLA, jednak może to być związane z cięciem kosztów. Nowy model ma kosztować poniżej 50 000 funtów, a producent zakłada, że właściciele będą głównie ładować pojazdy w domu, korzystając z wolniejszych ładowarek AC lub ultra-szybkich ładowarek 800-woltowych dostępnych w trasie.
Możliwości ładowania
Rzecznik Mercedesa w rozmowie z Auto Express stwierdził, że „w przypadku CLA, nacisk kładziony jest na infrastrukturę ładowania o wysokiej mocy, a udział stacji szybkiego ładowania 800-woltowych w całej sieci ładowania stale rośnie”. Nowy model będzie w stanie kierować kierowców do kompatybilnych ładowarek za pomocą nawigacji satelitarnej, co pozwoli uniknąć sytuacji, w której kierowca przyjedzie do ładowarki, z której nie może skorzystać.
Perspektywy dla rynku
Jedynym pozytywnym sygnałem jest możliwość, że Mercedes zaoferuje CLA z konwerterem 400-woltowym w Norwegii, co sugeruje, że po przemyśleniu sprawy i publicznej krytyce, niemiecki producent mógłby również wprowadzić tę opcję na rynek brytyjski.