Dürr wprowadza nowy, modułowy system wstępnego przygotowania EcoProWet EC, który obejmuje katodowe elektrocoating. System ten, dzięki kompaktowej budowie, zajmuje znacznie mniej miejsca niż tradycyjne systemy ciągłe, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla małych i średnich zdolności produkcyjnych do 30 jednostek na godzinę.
- Dürr wprowadza nowy modułowy system wstępnego przygotowania EcoProWet EC, który obejmuje katodowe elektrocoating.
- System EcoProWet EC zajmuje mniej miejsca niż tradycyjne systemy ciągłe, co czyni go idealnym dla małych i średnich zdolności produkcyjnych do 30 jednostek na godzinę.
- Modułowy system EcoProWet zwiększa elastyczność, kompaktowość i skalowalność procesu malowania w przemyśle motoryzacyjnym.
- Nowy system katodowego elektrocoatingu zapewnia nałożenie jednolitej warstwy podkładowej, co chroni nadwozia przed korozją.
- Innowacyjny design systemu wykorzystuje kompaktowe baseny i niezależnie sterowane wieże wahadłowe do podnoszenia nadwozi.
Modułowy system EcoProWet
W przemyśle motoryzacyjnym, wstępne przygotowanie pozostaje jednym z najbardziej przestrzennych etapów procesu malowania. Wymaga to dużych zbiorników do podstawowego czyszczenia oraz elektrocoatingu, które są zaprojektowane z myślą o największych wymiarach nadwozi samochodowych i najdłuższych czasach procesów. Dürr opracował modułowy system EcoProWet, który czyni ten proces bardziej elastycznym, kompaktowym i skalowalnym.
Nowe możliwości katodowego elektrocoatingu
Firma Dürr wcześniej wprowadziła system EcoProWet PT, a teraz rozszerza go o system katodowego elektrocoatingu EcoProWet EC. Po wstępnym przygotowaniu nadwozia są przekazywane do systemu elektrocoatingu, co zapewnia nałożenie jednolitej warstwy podkładowej na powierzchnie nadwozia, co chroni przed korozją i stanowi bazę dla przyszłych warstw lakieru.
Innowacyjna konstrukcja
Innowacyjny design systemu EcoProWet EC wykorzystuje indywidualne, kompaktowe baseny zamiast ciągłych systemów wypełnionych farbą. Dwa niezależnie sterowane wieże wahadłowe podnoszą nadwozia z przenośnika rolkowego i delikatnie prowadzą je do kąpieli. Dzięki kątowi zanurzenia do 60 stopni, producenci samochodów mogą dostosować proces zanurzenia do różnych modeli. Każdy zbiornik wspiera do dziesięciu jednostek na godzinę.
Korzyści dla producentów
System EcoProWet jest idealny dla małych i średnich zdolności produkcyjnych. Jego modułowa konstrukcja pozwala na etapowe rozszerzenie od 7,5 do 30 jednostek na godzinę bez znaczących zakłóceń w operacjach. Umożliwia to producentom motoryzacyjnym dostosowanie systemu do ich potrzeb produkcyjnych, co prowadzi do redukcji kosztów farby i operacyjnych w porównaniu do systemów ciągłych. Dodatkowo, minimalizuje to przestrzeń wymaganą dla lakierni, jednocześnie pozwalając na elastyczny układ.