BYD komentuje incydent z Atto 3

Po awarii pojazdu BYD Atto 3, która została szeroko opisana w mediach społecznościowych, firma BYD Malaysia wydała oficjalne oświadczenie. Incydent miał miejsce 1 maja 2025 roku, gdy właściciel podróżował z rodziną z Melaki do Penangu, a pojazd niespodziewanie zaciął się na autostradzie Cheras-Kajang.

  • Incydent z pojazdem BYD Atto 3 miał miejsce 1 maja 2025 roku na autostradzie Cheras-Kajang.
  • Właściciel pojazdu doświadczył nagłego hamowania i komunikatu "Power System Failure", co unieruchomiło auto.
  • BYD Malaysia wydało oświadczenie, w którym zapewnia o prowadzeniu śledztwa i dbałości o bezpieczeństwo klientów.
  • Służby drogowe dotarły na miejsce zdarzenia w ciągu 10 minut i ustawiły pachołki wokół unieruchomionego pojazdu.
  • Pojazd został przetransportowany do serwisu BYD Glenmarie, jednak z powodu późnej pory pozostawiono go na parkingu serwisowym.

Oświadczenie BYD Malaysia

BYD Malaysia w swoim oświadczeniu zaznaczyło, że „jesteśmy świadomi ostatniego incydentu i traktujemy go bardzo poważnie. Bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem. Prowadzimy dokładne śledztwo i jesteśmy w bliskim kontakcie z poszkodowanym klientem.”

Opis incydentu

Incydent rozpoczął się, gdy pojazd wykonał nagłe hamowanie bez jakiegokolwiek ostrzeżenia, a na ekranie pojawił się komunikat „Power System Failure”. Pojazd stał się niezdolny do ruchu, co spowodowało, że inni kierowcy musieli unikać zderzenia z unieruchomionym autem.

Reakcja służb drogowych

Na miejsce zdarzenia przybyły służby wsparcia drogowego w ciągu 10 minut, które ustawiły pachołki wokół zatrzymanego pojazdu. Właściciel próbował wyłączyć i ponownie uruchomić pojazd, jednak nie przyniosło to rezultatu, a pojazd pozostał unieruchomiony, nawet gdy wybór skrzyni biegów był ustawiony na 'N’.

Transport do serwisu

Usługa holowania przywiozła uszkodzony pojazd do BYD Glenmarie w ciągu godziny, jednak ze względu na późną porę (było już po 19:00), pojazd mógł zostać pozostawiony tylko na parkingu serwisowym.

Problemy z akumulatorem

Następnego dnia właściciel skontaktował się z serwisem, domagając się przeprowadzenia inspekcji. Serwis poinformował go, że zidentyfikowano problem z 12-woltowym akumulatorem, co wymagało dalszego badania. W poniedziałek serwis poinformował właściciela, że akumulator jest rozładowany i konieczna jest jego wymiana, zanim możliwe będzie dalsze diagnozowanie problemu.

Wnioski i koszty

Warto zauważyć, że wymiana akumulatora jest tylko krokiem w kierunku postawienia właściwej diagnozy i nie jest przyczyną zablokowania kół. Właściciel został również poinformowany, że będzie musiał pokryć koszty nowego akumulatora, ponieważ jego gwarancja wygasła (po roku lub 20 000 km, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze).

Źródło: paultan.org
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments