Bugatti Bolide na torze Nürburgring GP

Bugatti Bolide to unikalny hipersamochód przeznaczony wyłącznie na tor, którego powstanie ograniczone jest do zaledwie 40 egzemplarzy, z ceną wynoszącą 4 miliony dolarów za sztukę. Nowy film z toru Nürburgring GP ukazuje niezwykłe osiągi tego pojazdu, który łączy moc 1 578 koni mechanicznych z niską wagą wynoszącą około 1 450 kg.

  • Bugatti Bolide to hipersamochód torowy, z limitowaną produkcją 40 egzemplarzy i ceną 4 milionów dolarów za sztukę.
  • Samochód dysponuje silnikiem W-16 o mocy 1 578 koni mechanicznych i wadze 1 450 kg.
  • Bolide osiąga prędkość maksymalną 186 mph na torze, mimo niższej maksymalnej prędkości w porównaniu do Chirona.
  • Prototyp został zaprezentowany w 2020 roku, a wersja produkcyjna przeszła rok testów przed rozpoczęciem dostaw.
  • Bolide wyprzedza inne pojazdy na torze, takie jak Porsche 911 i McLaren Senna, oferując niezwykłe osiągi.

Wyjątkowe osiągi

Bugatti Bolide dysponuje silnikiem W-16, który generuje tę samą moc co jego drogowy odpowiednik. Mimo że Bolide waży znacznie mniej niż Chiron (1 450 kg w porównaniu do 1 950 kg), jego osiągi na torze są imponujące. Samochód z łatwością wyprzedza inne pojazdy, w tym Porsche 911 oraz McLaren Senna, które stają się jedynie uciążliwym ruchem drogowym dla kierowcy Bolide.

Prędkość i akceleracja

Choć Bolide osiąga niższą maksymalną prędkość niż Chiron (236 mph w porównaniu do 261 mph), na torze jego prędkość maksymalna wynosi 186 mph. Mimo to, przyspieszenie tego pojazdu jest niezwykle ekscytujące, co czyni go jednym z najbardziej dynamicznych samochodów na torze.

Historia rozwoju

Prototyp Bugatti Bolide został zaprezentowany w 2020 roku, z teoretyczną mocą 1 825 koni mechanicznych i maksymalną prędkością przekraczającą 300 mph. Po trzech latach firma ujawniła wersję produkcyjną, a następnie przeszła rok testów przed rozpoczęciem dostaw. Obecnie Bolide jest widoczny na torze, dostarczając radości kierowcom i wzbudzając strach wśród innych uczestników ruchu.

Źródło: motor1.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments