Renault Arkana to stylowy samochód, który oferuje przyzwoitą jakość wykonania oraz rozsądny stosunek wartości do ceny, dzięki bogatemu wyposażeniu. Mimo to, przed podjęciem decyzji o zakupie, warto rozważyć konkurencyjne modele. Hybrydowy napęd może być rozczarowujący, chociaż w miejskich warunkach lub w ruchu stop-and-go może okazać się dobrym wyborem ze względu na oszczędność paliwa i łatwość prowadzenia.
- Renault Arkana to stylowy samochód z dobrym stosunkiem wartości do ceny i bogatym wyposażeniem.
- Model zadebiutował w Wielkiej Brytanii w maju 2021 roku, oferując silniki benzynowy 1.3 TCe 140 oraz hybrydowy 1.6 E-Tech Hybrid 145.
- Wrażenia z jazdy są akceptowalne, ale brakuje radości z prowadzenia z powodu słabego układu kierowniczego i silnika.
- Wszystkie wersje Arkany są dobrze wyposażone, a model zdobył pięciogwiazdkową ocenę w testach Euro NCAP.
- W 2023 roku wprowadzono wersję Esprit Alpine i wycofano silnik TCe 140, pozostawiając jedynie model hybrydowy.
Historia modelu
Renault Arkana zadebiutował w Wielkiej Brytanii w maju 2021 roku, oferując dwa rodzaje napędu: turbodoładowany silnik benzynowy 1.3 TCe 140 oraz hybrydowy 1.6 E-Tech Hybrid 145. W lecie 2022 roku Renault zaktualizowało ofertę wersji wyposażeniowych, a w sierpniu 2023 roku wprowadzono wersję Esprit Alpine oraz wycofano silnik TCe 140, pozostawiając jedynie model hybrydowy.
Wrażenia z jazdy
Arkana nie zapewnia szczególnych doznań podczas jazdy. Choć jest wystarczająco kompetentna, brakuje jej radości z prowadzenia, ponieważ układ kierowniczy nie daje poczucia bezpośredniości, a silnik jest niedostatecznie mocny. Komfort jazdy jest akceptowalny, ale na złej nawierzchni Arkana może być nieco skoczna, a poziom hałasu wewnątrz pojazdu jest rozczarowujący.
Wyposażenie i bezpieczeństwo
Wszystkie wersje Arkany są dobrze wyposażone, nawet podstawowy model Iconic oferuje czujniki parkowania, kamerę tylną, automatyczne światła i wycieraczki, a także systemy Android Auto i Apple CarPlay. Arkana zdobyła pięciogwiazdkową ocenę w testach zderzeniowych Euro NCAP, chociaż jej wynik oparty jest na modelu Captur, który był testowany.
Przestronność i komfort
Arkana jest klasyfikowana jako SUV średniej wielkości, oferując miejsce dla pięciu osób, chociaż najlepiej sprawdza się jako czteroosobowy pojazd. Pojemność bagażnika wynosi 480 litrów przy podniesionych siedzeniach, a po ich złożeniu wzrasta do 1263 litrów. Przestrzeń na drobiazgi jest ograniczona.
Problemy i serwis
Nie odnotowano powtarzających się usterek, chociaż na forach pojawiają się pojedyncze przypadki awarii pompy paliwa oraz problemów z czujnikami parkowania. Arkana wymaga serwisowania co 12 miesięcy lub co 18 000 mil, a koszty usług wahają się od 199 do 299 funtów. Renault wydało tylko cztery akcje serwisowe od momentu wprowadzenia modelu na rynek, z czego jedna dotyczyła Arkany.
Podsumowanie
Renault Arkana to model, który może być interesującą opcją na rynku używanych SUV-ów, jednak warto porównać go z konkurencją, taką jak Cupra Formentor, SEAT Ateca czy Toyota C-HR. Hybrydowy napęd E-Tech jest bardziej dostępny i ekonomiczny, co czyni go bardziej atrakcyjnym wyborem dla potencjalnych nabywców.