AccorInvest i Orbis przyjmują nową nazwę Essendi. Zmiana nie oznacza zerwania z dotychczasowym dorobkiem – przeciwnie, stanowi kolejny krok w rozwoju, realizowany w oparciu o te same wartości, zespół i know-how wypracowane przez lata. Nowa tożsamość to część transformacji rozpoczętej w 2020 roku, której celem jest dalsze umacnianie pozycji lidera odpowiedzialnego hotelarstwa w Europie.
- Polska spółka hotelarska Orbis zmieniła nazwę na Essendi w maju 2025 roku.
- Zmiana nazwy jest częścią strategii grupy AccorInvest, właściciela Essendi od 2020 roku.
- Essendi koncentruje się na dochodowych aktywach w Europie w segmencie ekonomicznym i midscale.
- Wartość portfela hoteli Essendi na koniec 2024 roku wyniosła 7,8 miliarda euro.
- Przychody Essendi wzrosły o 3,1 proc. do 4 miliardów euro w porównaniu do roku poprzedniego.
AccorInvest zmienia swoją nazwę i staje się Essendi. Nowa tożsamość odzwierciedla naszą ambicję: aktywnie kształtować bardziej zrównoważoną i efektywną przyszłość branży hotelarskiej, opartą na solidnych fundamentach – ludziach, nieruchomościach i wartościach ESG. To nie jest jedynie zmiana nazwy – to moment przełomowy. Premiera Essendi to wyraz naszej wspólnej drogi – to symbol odwagi, konsekwencji i gotowości do dalszego rozwoju. W Polsce niesiemy ze sobą historię Orbisu, marki, która przez dekady wyznaczała standardy gościnności. Nie zapominamy o tym dziedzictwie. Oddajemy mu należny szacunek, ale patrzymy przed siebie – z nową energią, nową tożsamością i jasno określonym celem. Jestem dumny, że mogliśmy wspólnie przeżyć ten wyjątkowy moment właśnie tutaj, w Warszawie.”
– skomentował Dominik Sołtysik, COO Europa Wschodnia w Essendi.
Nowa nazwa spółki
Orbis, działający na rynku hotelarskim od ponad 100 lat, przyjął nową nazwę Essendi. Zmiana ta jest częścią szerszej strategii grupy, która od 2020 roku jest właścicielem spółki.
Transformacja i cele
Od 2020 roku Essendi realizuje transformację, której celem jest „umocnienie pozycji lidera w Europie oraz wzmocnienie efektywności działania”. Firma koncentruje się na najbardziej dochodowych aktywach w Europie, w segmencie ekonomicznym i midscale.
Optymalizacja portfela
Essendi optymalizuje swój portfel hoteli poprzez dynamiczne zarządzanie aktywami, obejmujące przejęcia, renowacje, sprzedaże oraz zamiany. Tego rodzaju działania mają na celu zwiększenie efektywności operacyjnej spółki.
Wyniki finansowe
Na koniec 2024 roku wartość portfela hoteli grupy Essendi została oszacowana na 7,8 miliarda euro, a przychody wzrosły do 4 miliardów euro, co oznacza wzrost o 3,1 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.