- Telewizja Republika awansowała na trzecie miejsce wśród najczęściej oglądanych stacji w Polsce.
- TVP 1 prowadzi z 7,15% udziału w rynku, a Polsat zajmuje drugie miejsce z 6,76%.
- Oglądalność Telewizji Republika wzrosła z 3,04% do 6,27% w wyniku debaty prezydenckiej.
- TVN spadł z 7,01% do 6,22% w ogólnym udziale rynku.
- Coraz więcej Polaków korzysta z telewizji online, osiągając 12,15% w ogólnej grupie.
Telewizja Republika awansowała na trzecie miejsce wśród najczęściej oglądanych stacji telewizyjnych w Polsce, wyprzedzając TVN, co miało miejsce w kwietniu 2025 roku.
Oglądalność stacji telewizyjnych
Na czołowej pozycji wśród najczęściej oglądanych stacji telewizyjnych w Polsce znajduje się TVP 1, która uzyskała 7,15 proc. udziału w rynku, co stanowi wzrost w porównaniu do 6,79 proc. w kwietniu 2024 roku. Drugie miejsce zajmuje Polsat z 6,76 proc. udziału, co oznacza spadek z 7,07 proc.
Awans Telewizji Republika
Telewizja Republika zanotowała znaczący wzrost oglądalności, przechodząc z 3,04 proc. do 6,27 proc. udziału w rynku. Eksperci wskazują, że może to być efektem debaty prezydenckiej. Stacja wyprzedziła TVN, który spadł z 7,01 proc. do 6,22 proc.
Grupa komercyjna 16-49
W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostaje TVN, który uzyskał 7,62 proc. udziału, w porównaniu do 8,59 proc. rok wcześniej. Polsat zajął drugą pozycję, zwiększając swój udział z 7,46 proc. do 7,48 proc.
Zmiany w oglądalności online
Coraz więcej Polaków korzysta z telewizji przez internet. W kwietniu kategoria niezidentyfikowanych treści wideo (others unrecognized) stanowiła 12,15 proc. w grupie ogólnej, co oznacza wzrost z 11,71 proc. W grupie 16-49 udział ten wyniósł 20,65 proc. (wzrost z 19,38 proc.), a w grupie 16-59 – 17,38 proc. (wzrost z 16,09 proc.).