- Ministerstwo klimatu finalizuje program dopłat do rowerów elektrycznych z budżetem 50 milionów złotych.
- Program "Mój Rower Elektryczny" ma ruszyć jeszcze w tym kwartale.
- Dopłaty wyniosą do 50% kosztów, maksymalnie 2500 zł, a dla rowerów cargo do 4500 zł.
- Wsparcie obejmie zakup ponad 17,3 tys. pojazdów elektrycznych.
- Program nie przewiduje wsparcia dla pojazdów sfinansowanych leasingiem.
Ministerstwo klimatu i środowiska finalizuje prace nad programem dopłat do rowerów elektrycznych, który ma ruszyć jeszcze w tym kwartale, a jego budżet wyniesie 50 milionów złotych.
Prace nad programem
25 lutego zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące programu dopłat do rowerów elektrycznych „Mój Rower Elektryczny”. Ministerstwo klimatu i środowiska poinformowało, że obecnie trwają prace nad ostatecznymi zapisami programu.
Uruchomienie programu
Jak zapewnił Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, program ma zostać uruchomiony jeszcze w tym kwartale. W odpowiedzi na pytania PAP, ministerstwo wskazało, że na tym etapie jest zbyt wcześnie, aby mówić o konkretnych zmianach w zapisach programu.
Wysokość dopłat
Wersja programu, która trafiła do konsultacji, zakłada, że beneficjentami będą osoby fizyczne. Dotacje do zakupu roweru elektrycznego mają wynosić do 50 proc. kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 2500 zł. W przypadku rowerów cargo i wózków rowerowych maksymalna dotacja miałaby wynieść 4500 zł. Program nie przewiduje wsparcia dla pojazdów sfinansowanych z wykorzystaniem leasingu, a dotacja ma być wypłacona po zakupie pojazdu.
Szacunkowe wsparcie
NFOŚiGW szacował, że przy budżecie wynoszącym 50 milionów złotych, wsparciem objęto by zakup ponad 17,3 tys. pojazdów elektrycznych.
Finansowanie programu
Pierwotnie program miał być finansowany ze środków unijnych Funduszu Modernizacyjnego, jednak zgody na to nie udzielił Europejski Bank Inwestycyjny.