Toyota Supra odnosi sukcesy w rajdach szutrowych

Toyota Supra, znana z osiągów na torze, zaskakuje swoimi możliwościami na odcinkach rajdowych. Zespół O’Neil Rally School przeprowadził testy, które wykazały, że zmodyfikowana wersja tego modelu radzi sobie na szutrowych trasach. Modyfikacje obejmują m.in. zawieszenie rajdowe oraz opony przystosowane do jazdy w trudnych warunkach.

  • Toyota Supra zaskakuje swoimi osiągami na odcinkach rajdowych, mimo że jest znana głównie z torów wyścigowych.
  • Zmodyfikowana wersja Supry została przystosowana przez kanał YouTube Capitan Crankshaft, obejmując m.in. zawieszenie rajdowe i opony do jazdy po szutrze.
  • Instruktor Wyatt Knox chwali Suprę za jej zachowanie na szutrowych trasach oraz szybki czas reakcji automatycznej skrzyni biegów.
  • Podczas testów w Team O'Neil, Supra osiągnęła czas 2 minut i 9 sekund, co jest imponującym wynikiem na odcinkach rajdowych.
  • Mimo że samochód ma system ABS, potrafi się obracać podczas hamowania, co ułatwia kontrolę nad pojazdem.

Zmodyfikowana Toyota Supra

Testowana Toyota Supra została dostosowana przez kanał YouTube Capitan Crankshaft. Oprócz standardowych modyfikacji, takich jak półklatka bezpieczeństwa i opony do jazdy po szutrze, samochód zachował swoją tylnonapędową konstrukcję oraz silnik turbo doładowany prosto z BMW. Takie zmiany pozwalają na lepsze osiągi na odcinkach rajdowych.

Opinie instruktora

Wyatt Knox, główny instruktor w Team O’Neil, chwali Suprę za jej zachowanie na szutrowych trasach. Mimo że samochód wyposażony jest w system ABS, który jest bardziej ukierunkowany na jazdę po drogach, Supra potrafi się obracać podczas hamowania, co ułatwia kontrolę nad pojazdem. Knox zwrócił uwagę na szybki czas reakcji automatycznej skrzyni biegów, stwierdzając, że woli ją od manualnej, ponieważ pozwala mu to skupić się na precyzyjnym prowadzeniu i operowaniu pedałami.

Wyniki na odcinkach rajdowych

Podczas testów na czas w Team O’Neil, Supra osiągnęła wynik 2 minut i 9 sekund. Choć wynik ten jest imponujący, trudno go porównać z czasami uzyskanymi na innych odcinkach, ponieważ nawierzchnia w różnych porach roku znacznie się różni. W porównaniu do czasów uzyskanych w zimie, Supra jest drugim najszybszym samochodem, wyprzedzając m.in. Forda Fiestę i Subaru WRX. Jednak w porównaniu do czasów letnich, Supra znalazła się wśród najwolniejszych, przegrywając nawet z Kia Sedona.

Przyszłość testów

Aby dokładniej ocenić możliwości Supry na szutrowych trasach, konieczne jest przeprowadzenie kolejnych testów w lepszych warunkach pogodowych. Tylko wtedy będzie można w pełni ocenić, jak dobrze ten model sprawdza się w rajdowych zmaganiach.

Źródło: motor1.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments