Perodua, producent samochodów z Rawang, ogłosił rozpoczęcie testów prototypu swojego pierwszego modelu elektrycznego (EV) o nazwie eMO-1. Prototyp, który jest rozwinięciem wcześniejszych koncepcji, został zaprezentowany w weekend, a jego zdjęcia zaczęły krążyć w internecie. Model ten ma być wprowadzony na rynek w grudniu 2025 roku.
- Perodua rozpoczęła testy prototypu swojego pierwszego modelu elektrycznego eMO-1.
- Prototyp eMO-1 został zaprezentowany w weekend i ma być wprowadzony na rynek w grudniu 2025 roku.
- Rozwój projektu EV rozpoczął się w maju 2023 roku, a prototyp wykorzystuje bazę modelu Myvi.
- Model eMO-1 ma wejść w fazę testów w czerwcu 2025 roku, a jego oficjalna premiera planowana jest na grudzień 2025 roku.
- Prototyp eMO-1 osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h, jednak szczegóły techniczne nie zostały jeszcze ujawnione.
Rozwój projektu EV
Perodua rozpoczęła prace nad swoim pierwszym modelem EV w maju 2023 roku, prezentując model koncepcyjny EM-O w skali 1:6. Prototyp eMO-1, który można prowadzić, został zaprezentowany rok później, wykorzystując bazę modelu Myvi. W grudniu 2024 roku na Kuala Lumpur International Mobility Show (KLIMS) zaprezentowano model koncepcyjny eMO-II, który ma być inspiracją dla przyszłego modelu produkcyjnego.
Testy prototypu
W ostatnich dniach w sieci pojawiły się zdjęcia prototypu eMO-1, które zostały udostępnione przez Meng Lee Chena na grupie dyskusyjnej paultan.org. Prototyp jest w pełni zakamuflowany, jednak oznaczenie rejestracyjne 'B3598A’ wskazuje, że jest to pojazd Perodua, co potwierdza jego przynależność do tego producenta.
Harmonogram wprowadzenia na rynek
Według informacji przekazanych przez CEO grupy Sime Darby, Datuka Jeffriego Salima Davidsona, model EV Perodua ma wejść w fazę testów w czerwcu 2025 roku, a jego oficjalna premiera planowana jest na grudzień tego samego roku. Warto zauważyć, że projekt EV Perodua wyprzedza ustalony harmonogram.
Specyfikacje techniczne
Model eMO-1 ma oferować przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie od sześciu do siedmiu sekund oraz zasięg wynoszący od 400 do 410 km, dzięki zastosowaniu baterii litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP) dostarczanej przez chińskiego producenta CATL. Początkowo baterie i silniki elektryczne będą importowane, jednak Perodua planuje ich montaż w Malezji w przyszłości.
Cena i konkurencja
Szacunkowa cena modelu eMO-1 wynosi około 80 000 RM, jednak nie obejmuje ona kosztu baterii, która ma być oferowana w ramach programu wynajmu. Perodua nie jest jedynym producentem, który planuje wprowadzenie modeli EV w przedziale cenowym poniżej 100 000 RM. Konkurencyjny model Proton eMas 5, oparty na Geely Xingyuan/Star Wish, również ma być dostępny na rynku.