Hyundai zaprezentował nowy model elektrycznego samochodu Inster, który łączy nowoczesny design z funkcjonalnością. Pojazd, o długości 3825 mm i rozstawie osi 2580 mm, zyskał uznanie za komfortową przestrzeń w kabinie oraz innowacyjne rozwiązania. Premiera miała miejsce w 2025 roku.
- Hyundai zaprezentował nowy model elektrycznego samochodu Inster w 2025 roku.
- Pojazd ma długość 3825 mm, rozstaw osi 2580 mm i oferuje przestronną kabinę dla czterech osób.
- Bagażnik ma pojemność 280 litrów, którą można zwiększyć do 351 litrów poprzez przesunięcie foteli.
- Inster jest napędzany silnikiem o mocy 115 KM z baterią Long Range 49 kWh, osiągając zasięg do 370 km.
- Wyposażenie wnętrza obejmuje 10,25-calowy ekran dotykowy, kamerę 360 oraz cyfrowe wskaźniki.
Wymiary i przestronność
Inster, mimo swoich kompaktowych wymiarów, oferuje zaskakująco dużo miejsca w kabinie. Tylne siedzenia zapewniają komfortową przestrzeń, a bagażnik ma pojemność 280 litrów, którą można zwiększyć do 351 litrów poprzez przesunięcie foteli. Warto zaznaczyć, że pojazd jest homologowany tylko dla czterech osób.
Wyposażenie wnętrza
Fotel kierowcy został poszerzony o konsolę centralną z cupholderami oraz podłokietnikiem. Wnętrze zawiera również wymienne panele w drzwiach oraz haczyk na zakupy. Deska rozdzielcza z 10,25-calowym ekranem dotykowym oraz dodatkowym wyświetlaczem dla kierowcy przyciąga uwagę, choć może ograniczać widoczność przez przednią szybę.
Technologia i wsparcie kierowcy
Inster jest wyposażony w kamerę 360 oraz cyfrowe wskaźniki, co jest rzadkością w tej klasie pojazdów. Dodatkowo, cztery diody w kierownicy informują o poziomie naładowania baterii, chociaż nie pełnią funkcji podczas jazdy.
Specyfikacja techniczna
Pojazd napędzany jest silnikiem o mocy 115 KM oraz baterią Long Range o pojemności 49 kWh. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s. W praktyce, zasięg wynosi do 370 km, a w warunkach miejskich można osiągnąć średnie zużycie energii na poziomie 14 kWh/100 km.
Design i cena
Inster charakteryzuje się futurystycznym wyglądem, z kanciastymi kształtami i LED-owym oświetleniem. Cena podstawowa wynosi około 100 tys. zł, jednak po uwzględnieniu rządowych dopłat, może spaść do około 60 tys. zł. W tej cenie Hyundai oferuje lepsze parametry niż konkurencyjny Dacia Spring.
Podsumowanie
Inster to samochód, który łączy nowoczesność z praktycznością. Mimo wąskich wymiarów, oferuje komfort i zaskakujące wrażenia z jazdy. Hyundai, zdając sobie sprawę z potrzeb europejskich kierowców, może rozważyć zwiększenie szerokości pojazdu w przyszłych modelach. Inster to interesująca propozycja dla mieszkańców miast.