Wielu kierowców, po pierwszym odbiciu pistoletu na stacji benzynowej, decyduje się na dalsze tankowanie, co może prowadzić do różnych problemów. Specjaliści ostrzegają, że taka praktyka nie jest zalecana, ponieważ może skutkować uszkodzeniem pojazdu oraz innymi nieprzyjemnościami.
- Wielu kierowców po pierwszym odbiciu pistoletu na stacji benzynowej decyduje się na dalsze tankowanie, co może prowadzić do problemów.
- Dolewanie paliwa powyżej poziomu wyznaczonego przez pierwsze odbicie może skutkować uszkodzeniem pojazdu.
- Nadmiar paliwa nie trafia do zbiornika, lecz zostaje w kanale prowadzącym do niego, co może prowadzić do płacenia za paliwo, które nie trafiło do baku.
- Zbyt duża ilość paliwa w baku może utrudnić odpowietrzenie zbiornika, co może prowadzić do nieprzyjemnych zapachów w samochodzie.
- Jazda na rezerwie w niskich temperaturach może prowadzić do kondensacji pary w baku, co jest niebezpieczne.
Problemy z tankowaniem
Po napełnieniu zbiornika paliwa i usłyszeniu charakterystycznego odbicia, kierowcy często próbują dodać jeszcze kilka litrów paliwa. Tłumaczą, że pozwala to na maksymalne wypełnienie baku, co wydłuża czas do kolejnej wizyty na stacji. Jednak dołożenie paliwa powyżej poziomu wyznaczonego przez pierwsze odbicie może prowadzić do problemów.
Niebezpieczeństwo przelewania
Dolewanie paliwa ponad wyznaczony poziom nie jest dobrym pomysłem. Instrukcje obsługi samochodów przestrzegają przed tym, ponieważ nadmiar paliwa nie trafia do zbiornika, lecz zostaje w kanale prowadzącym do niego. W niektórych dystrybutorach paliwo może być nawet zasysane z powrotem przez pistolet, co skutkuje płaceniem za paliwo, które nie trafiło do baku.
Problemy z odpowietrzaniem
Zbyt duża ilość paliwa w baku może utrudnić odpowietrzenie zbiornika. W efekcie w samochodzie może pojawić się nieprzyjemny zapach benzyny lub oleju napędowego. W skrajnych przypadkach, paliwo może dostać się do układu odpowietrzającego, co prowadzi do jego uszkodzenia.
Ryzyko jazdy na rezerwie
Niebezpieczne jest również jeżdżenie na rezerwie. W niskich temperaturach, niewielka ilość paliwa w baku może prowadzić do kondensacji pary wodnej, co z kolei może powodować korozję wewnętrznych ścianek zbiornika. Wilgoć może zostać wypchnięta do filtrów lub wąskich przewodów, co stwarza dodatkowe zagrożenie.
Uszkodzenia pompy paliwa
Jazda na rezerwie może także uszkodzić pompę paliwa, która zaciąga zanieczyszczenia i osady gromadzące się na dnie zbiornika. W rezultacie, może to prowadzić do unieruchomienia pojazdu, co jest szczególnie niebezpieczne w trudnych warunkach atmosferycznych.