- Temu i Shein rezygnują ze zwolnienia de minimis, co wpłynie na ceny produktów w USA.
- Nowa strategia Temu polega na wysyłaniu produktów z lokalnych magazynów, ale nie gwarantuje produkcji w USA.
- Wzrost krytyki administracji Bidena wobec zwolnienia de minimis wskazuje na zmiany w regulacjach importowych.
- Klienci zgłaszają problemy z dostępnością produktów, co może wpłynąć na sprzedaż.
Amerykańskie platformy e-commerce, takie jak Temu i Shein, wprowadzają zmiany w strategii dostaw, co może wpłynąć na dostępność produktów dla klientów w USA.
Zmiany w strategii Temu
Temu, obok innych chińskich witryn e-commerce, takich jak Shein i AliExpress, zrezygnowało z korzystania ze zwolnienia de minimis, które pozwalało na bezcłowy przywóz towarów o wartości do 800 dolarów. Jak zauważa CNN, zmiana ta jest istotna, ponieważ może wpłynąć na sposób, w jaki te platformy operują na rynku amerykańskim.
Wpływ na rynek amerykański
Zwolnienie de minimis umożliwiało chińskim firmom wprowadzenie na rynek amerykański produktów w bardzo niskich cenach, omijając czasochłonne formalności. Nowa strategia Temu, polegająca na wysyłaniu produktów z „lokalnych magazynów”, nie gwarantuje jednak, że towary te są produkowane w USA. Platforma nie ujawnia również listy lokalnych kontrahentów.
Budowanie magazynów w USA
Witryny takie jak Temu i Shein od lat rozwijają swoje zaplecze magazynowe w Stanach Zjednoczonych, co ma na celu skrócenie czasu dostawy. W ubiegłym roku administracja Bidena zaczęła krytykować zwolnienie de minimis, co wskazuje na zmieniające się nastroje w zakresie regulacji dotyczących importu.
Problemy z dostępnością produktów
Z informacji przekazanych przez CNN wynika, że klienci zaczynają zauważać problemy z dostępnością produktów. Użytkownicy mediów społecznościowych zgłaszają, że od piątku wiele towarów stało się niedostępnych. Przykładowo, jeden z użytkowników zauważył, że jego cyfrowy koszyk z ponad 300 produktami zmniejszył się do dwóch.