Volkswagen sprzedaje więcej, ale zyski maleją.

  • Volkswagen sprzedał 1,22 mln samochodów w I kwartale 2025 roku, co oznacza wzrost o 2,7% w porównaniu do roku ubiegłego.
  • Przychody ze sprzedaży wyniosły 35,34 mld euro, co stanowi wzrost o 7,8% w porównaniu do I kwartału 2024 roku.
  • Zysk operacyjny spadł o 46,3%, osiągając 1,12 mld euro w I kwartale 2025 roku.
  • Volkswagen wdraża program zwiększenia wydajności, aby dostosować moce produkcyjne do potrzeb rynku.
  • Firma uwzględniła 600-milionowy odpis na potencjalne grzywny związane z emisją CO2.

W I kwartale 2025 roku grupa głównych marek Volkswagen sprzedała 1,22 mln samochodów, co oznacza wzrost o 2,7 proc. w porównaniu do roku ubiegłego, mimo spadku zysku operacyjnego o 46,3 proc. w tym samym okresie.

Wyniki sprzedaży Volkswagena

W pierwszym kwartale 2025 roku Volkswagen odnotował sprzedaż 1,22 mln samochodów, nie licząc Chin. Przychody ze sprzedaży wyniosły 35,34 mld euro, co stanowi wzrost o 7,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2024.

Spadek zysku operacyjnego

Pomimo wzrostu sprzedaży, koncern zmaga się z wyzwaniami finansowymi. Zysk operacyjny spadł o 46,3 proc., z 2,08 mld euro w I kwartale 2024 roku do 1,12 mld euro w I kwartale 2025 roku.

Opinie zarządu

David Powels, członek zarządu marki Volkswagen odpowiedzialny za finanse, skomentował sytuację: „Rozpoczęliśmy rok z mocną, odmłodzoną ofertą, zamówienia są na wysokim poziomie, ale okoliczności uboczne powodują, że nasze wyniki w I kwartale nie są zadowalające.”

Program zwiększenia wydajności

Powels dodał, że wdrażanie programu zwiększenia wydajności oraz umowy „Zukunft Volkswagen” („Przyszłość Volkswagena”) ma na celu dostosowanie mocy produkcyjnych do potrzeb rynku. Dzięki tym działaniom firma planuje osiągnąć w tym roku 4-proc. zwrot z inwestycji.

Potencjalne grzywny i nowe regulacje

Warto również zauważyć, że w wyniku za pierwszy kwartał Volkswagen uwzględnił 600-milionowy odpis na potencjalne grzywny związane z niespełnieniem europejskich celów dotyczących emisji CO2. Jak przypomniał Reuters, jeśli Parlament Europejski zatwierdzi nową propozycję Komisji Europejskiej, producenci samochodów będą mieli trzy lata na zwiększenie sprzedaży pojazdów niskoemisyjnych, co może wpłynąć na przyszłe wyniki finansowe koncernu.

Źródło: wnp
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments