Nowe dane wskazują, że Mercedes-Benz Sprinter jest najczęściej wycofywanym vanem w Wielkiej Brytanii w latach 2020-2024, co oznacza zwiększone obciążenie dla warsztatów dealerskich w zarządzaniu akcjami serwisowymi. Analiza przeprowadzona przez Tempcover ujawnia, że Sprinter był przedmiotem 32 oddzielnych incydentów wycofania w tym okresie.
- Mercedes-Benz Sprinter jest najczęściej wycofywanym vanem w Wielkiej Brytanii w latach 2020-2024.
- Sprinter był przedmiotem 32 oddzielnych incydentów wycofania, związanych z awariami elektronicznymi, usterkami siedzeń i wadami okablowania.
- VW Crafter i Ford Transit Connect wykazały się lepszą niezawodnością, z tylko jednym incydentem wycofania w tym samym okresie.
- Wycofania pojazdów stwarzają okazję dla warsztatów do świadczenia usług, co może przyczynić się do zwiększenia ich przychodów.
- Ukierunkowane kampanie dotyczące wycofań wygenerowały dodatkowe 1,2 miliona funtów przychodów dla warsztatów dealerskich.
Problemy z Mercedes-Benz Sprinter
Problemy związane z Mercedes-Benz Sprinter obejmują awarie elektroniczne i oprogramowania, usterki mechanizmów siedzeń oraz wady okablowania, które mogą dotyczyć ponad 246 000 pojazdów. W porównaniu do tego, VW Crafter i Ford Transit Connect okazały się najsprawniejszymi modelami, z tylko jednym zarejestrowanym incydentem wycofania w tym samym czasie.
Wzrost liczby wezwań do warsztatów
Dane te stanowią wskaźnik dla dealerów i centrów serwisowych, które modele LCV mogą dominować w rezerwacjach związanych z wycofaniem w nadchodzących miesiącach. Claire Wills-Mckissick, ekspertka ds. ubezpieczeń dla vanów w Tempcover, zauważyła: „Wycofania pojazdów mogą powodować rzeczywiste zakłócenia dla operatorów vanów. Ale dla warsztatów to stwarza okazję do świadczenia niezbędnych usług, które szybko przywracają rzemieślników i floty na drogę.”
Wpływ na przychody warsztatów
Ostatnie dane Marketing Delivery szacują, że ukierunkowane kampanie dotyczące wycofań związanych z bezpieczeństwem wygenerowały 1,2 miliona funtów dodatkowych przychodów dla warsztatów dealerskich. W badaniu z udziałem 19 dealerów, średnio 21% klientów, którzy byli nieaktywni przez ponad dwa lata, dokonało rezerwacji wycofania po otrzymaniu ukierunkowanej komunikacji, a 5% z nich wróciło na regularne przeglądy.
Rekomendacje dla operatorów
Tempcover podkreśla, że historia wycofania to tylko jeden z wskaźników niezawodności pojazdu. Operatorzy powinni sprawdzać historię wycofania przed zakupem lub leasingiem vana, ponieważ przestoje mogą bezpośrednio wpłynąć na wyniki finansowe firmy. Raport podkreśla rosnącą szansę na rozwój usług posprzedażowych dla grup dealerskich.
Znaczenie konserwacji
Wills-Mckissick dodała: „Nawet jeśli van nie jest aktualnie wycofywany, utrzymywanie aktualności oprogramowania i regularna konserwacja mogą zmniejszyć ryzyko.” Wskazówki te są istotne dla właścicieli vanów, którzy chcą zminimalizować zakłócenia w działalności.