Nowy design modeli Mercedesa.

Mercedes wprowadza nową erę designu, unifikując stylizację w całej gamie swoich modeli. Zmiany obejmą wszystkie wersje pojazdów, w tym benzynowe, diesla, hybrydy plug-in oraz elektryczne. Nowe modele będą dzielić ten sam język projektowy, co ma na celu podkreślenie ich tożsamości. Strategia ta została ogłoszona przez szefa designu Mercedesa, Gorden Wagenera, który zapowiedział, że nadchodzące produkty będą inspirowane odważnym konceptem Vision V, zaprezentowanym w ubiegłym miesiącu.

  • Mercedes wprowadza nową erę designu, unifikując stylizację w całej gamie swoich modeli.
  • Nowe modele będą inspirowane konceptem Vision V, który ma być bliski produkcji.
  • Nowy język projektowy ma na celu komunikację z klientami i przesłanie wiadomości o szacunku.
  • Elementy stylizacji z konceptu Vision V wpłyną na przyszłe modele produkcyjne, szczególnie w zakresie grilli.
  • Mercedes nie planuje różnicowania modeli spalinowych i elektrycznych w zakresie designu.

Nowy język projektowy

Mercedes planuje wprowadzenie nowego języka projektowego, który ma na celu komunikację z klientami poprzez przesłanie wiadomości o szacunku. Wagener stwierdził, że przyszłe samochody będą mówiły: „Zasługujesz na szacunek. Osiągnąłeś coś w życiu, więc zasługujesz na to.” Koncept Vision V, który Wagener określił jako „niesamowicie seksowny”, ma być „bardzo bliski produkcji”.

Wpływ konceptu na modele produkcyjne

Elementy stylizacji z konceptu Vision V będą miały wpływ na przyszłe modele produkcyjne, z większym naciskiem na wizualny wpływ grilla. Mercedes nie planuje jednak zwiększać rozmiarów grilli, lecz dąży do ich udoskonalenia pod względem kształtu i wewnętrznego designu. Wagener zauważył, że wysokie przody SUV-ów i vanów, takich jak Vision V, pozwalają na większe grille, ale sedany i coupe nie powinny przyjmować tak agresywnych projektów.

Integracja modeli elektrycznych i spalinowych

Wagener podkreślił, że nie widzi potrzeby różnicowania modeli spalinowych i elektrycznych poprzez odmienną stylizację zewnętrzną. Wcześniejsze modele elektryczne korzystały z futurystycznych kształtów, aby wyróżniać się i zwiększać efektywność. Obecnie, gdy samochody elektryczne stają się mainstreamowe, mogą one płynnie wkomponować się w gamę pojazdów z tradycyjnymi silnikami.

Sprzedaż pojazdów elektrycznych

Mimo że pojazdy elektryczne zyskują na popularności, większość nabywców Mercedesa wciąż woli silniki spalinowe. W pierwszym kwartale 2025 roku, elektryczne pojazdy stanowiły mniej niż 10 procent dostaw marki. Z 446 300 sprzedanych pojazdów do marca, jedynie 40 706 było w pełni elektrycznych, co stanowi spadek o 14,3 procent w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.

Źródło: motor1.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments