Awaria paczkomatu w Sosnowcu, skrytki otwarte

Na nietypowe zachowanie paczkomatu natknęła się jedna z mieszkanek Sosnowca, która opisała swoją przygodę lokalnej „Wyborczej”. Kobieta zauważyła, że skrytki w automacie były pootwierane, a na wyświetlaczu widniała informacja o jego niedostępności. Przyczyny awarii nie są znane, a użytkownicy w sieci zgłaszają podobne problemy.

  • Paczkomat w Sosnowcu miał otwarte skrytki i był niedostępny dla użytkowników.
  • Użytkownicy w sieci zgłaszają podobne problemy z paczkomatami, które mogą być wynikiem usterek lub włamań.
  • Mieszkanka Sosnowca sugerowała, że awaria mogła być spowodowana opadami deszczu.
  • InPost zaleca zgłaszanie problemów z paczkomatami poprzez infolinię, formularz kontaktowy lub chatbota MAT-a.
  • W przypadku poważniejszej awarii, InPost może wydłużyć czas na odbiór przesyłki powyżej standardowych 48 godzin.

Awaria paczkomatu w Sosnowcu

Mieszkanka Sosnowca, podchodząc do paczkomatu, zauważyła, że skrytki są otwarte. Widziałam w środku przesyłki, więc podomykałam drzwiczki. Szybko zorientowałam się, że swojej paczki też nie odbiorę – relacjonowała. Kobieta sugerowała, że dziwne zachowanie maszyny mogło być spowodowane wcześniejszymi opadami deszczu.

Problemy z paczkomatami

W sieci można znaleźć wpisy osób informujących o niedziałających automatach. Czasami problemy te nie są wynikiem usterek, lecz celowych włamań do skrytek. W Świętochłowicach, jak donosił „Fakt” we wrześniu 2024 r., za nieczynny paczkomat odpowiadała niezadowolona osoba, która odcięła dopływ prądu, skarżąc się na hałas urządzenia.

Reakcja InPost

InPost na swojej stronie wyjaśnia, że w przypadku, gdy paczkomat jest „niedostępny lub uszkodzony”, należy zgłosić ten fakt infolinii technicznej. Klienci mogą również skorzystać z formularza kontaktowego lub chatbota MAT-a, dostępnego na stronie. Po przyjęciu zgłoszenia, firma zweryfikuje sytuację i w razie potrzeby wydłuży czas na odbiór przesyłki ponad standardowe 48 godzin.

Co w przypadku poważniejszej awarii?

W sytuacji, gdy awaria jest poważniejsza, przedstawiciel InPostu podkreślił, że każda sytuacja jest indywidualna. W pierwszej kolejności podejmowane są działania mające na celu jak najszybsze przywrócenie funkcjonalności maszyny. Jeśli Klient nie może odebrać przesyłki, powinien skontaktować się z firmą w celu wydłużenia czasu na odbiór.

Instrukcje dla innych firm kurierskich

DPD na swojej stronie informuje, że w przypadku problemu z otwarciem automatu paczkowego, możliwe jest otwarcie skrytki za pośrednictwem wygenerowanego linku lub przekierowanie przesyłki do punktu DPD Pickup. Klienci mogą również skontaktować się z pomocą techniczną pod numerem 22 571 52 52.

Orlen zaleca zgłaszanie problemów z automatami paczkowymi na infolinię pod numerem 22 33 33 999, dostępną od poniedziałku do piątku oraz w soboty. Podobnie Allegro i DHL oferują infolinie, których numery powinny być widoczne na urządzeniach.

Źródło: spidersweb.pl
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments