W Indiach, w ramach dążenia do osiągnięcia celu zerowej emisji do 2070 roku, przedstawiciele Infineum i Tata Motors omawiają działania na rzecz zmniejszenia emisji CO2 poprzez zwiększenie wykorzystania gazu ziemnego w pojazdach oraz inwestycje w alternatywne paliwa.
- Indie dążą do zerowej emisji CO2 do 2070 roku.
- Infineum i Tata Motors współpracują nad zwiększeniem wykorzystania gazu ziemnego w pojazdach.
- Planowane są inwestycje w alternatywne paliwa przez sektor publiczny i prywatny w Indiach.
- Opracowano nowe komercyjne środki smarne 5W-30, które zwiększają efektywność paliwową.
- Rozważane są również ogniwa paliwowe wodorowe i silniki spalinowe zasilane wodorem.
Współpraca w zakresie emisji
Władze Indii zobowiązały się do osiągnięcia zerowej emisji do 2070 roku. W tym kontekście Chris Locke, wiceprezydent Infineum, oraz Rajendra Petkar, prezydent i dyrektor technologiczny Tata Motors, omawiają wspólne wysiłki na rzecz realizacji tego celu. Współpraca obejmuje zwiększenie użycia skompresowanego gazu ziemnego w pojazdach, co przyczynia się do redukcji emisji CO2.
Inwestycje w alternatywne paliwa
W ramach działań na rzecz zmniejszenia emisji, zarówno sektor publiczny, jak i prywatny w Indiach, planują większe inwestycje w alternatywne paliwa. Te kroki są postrzegane jako oznaki postępu w kierunku celu na 2070 rok.
Nowe technologie w transporcie
W trakcie dyskusji poruszono również temat komercyjnych środków smarnych 5W-30, które zostały wspólnie opracowane przez Infineum i Tata Motors. Produkty te mają na celu zwiększenie efektywności paliwowej oraz trwałości w transporcie komercyjnym. Dodatkowo, omawiano zastosowanie ogniw paliwowych wodorowych oraz silników spalinowych zasilanych wodorem.
Strategiczna współpraca VIA i Autolink
VIA optronics AG ogłosiła nową współpracę strategiczną z Autolink Information Technology Co., Ltd. Celem współpracy jest rozwój inteligentnych kokpitów, szczególnie na rynku niemieckim. Firmy planują wykorzystać swoje zasoby w różnych obszarach, aby dostarczyć kompleksowe rozwiązania systemowe dla platform kokpitów samochodowych.
Wzrost rejestracji BEV w Europie
W marcu 2025 roku rynek nowych samochodów w Europie zarejestrował 1,423,340 nowych pojazdów, co stanowi wzrost o 3,2% w porównaniu do marca 2024 roku. Wzrost ten pomógł zrównoważyć spadki z pierwszych dwóch miesięcy roku, a całkowita liczba rejestracji w pierwszym kwartale wyniosła 3,383,986 jednostek.
Dominacja rynku brytyjskiego
Wielka Brytania była głównym motorem wzrostu, z 13% wzrostem rejestracji. Wzrosty odnotowano również we Włoszech i Hiszpanii, podczas gdy Niemcy i Francja doświadczyły spadków rejestracji.
Rejestracje BEV w marcu
W marcu zarejestrowano 240,891 pojazdów elektrycznych z akumulatorami (BEV), co stanowi drugi najlepszy wynik w historii. BEV stanowiły 16,9% wszystkich rejestracji, co oznacza wzrost o 2,7 punktu procentowego w porównaniu do marca 2024 roku.
Problemy Tesli na rynku
Pomimo wzrostu rejestracji BEV w Europie, Tesla odnotowała 30% spadek rejestracji, co jest największym spadkiem wśród 30 najczęściej rejestrowanych marek. Mimo to, Model 3 i Model Y pozostają najpopularniejszymi elektrycznymi pojazdami w Europie.
Zmiany w czołówce rejestracji
W marcu Dacia Sandero straciła tytuł najczęściej rejestrowanego nowego samochodu na rzecz Peugeot 208. Mimo to, Sandero nadal prowadzi w kwartalnym zestawieniu. Wśród innych modeli, Volkswagen ID.4 zarejestrował znaczący wzrost o 115% w porównaniu do poprzedniego roku.