Isuzu zaprezentowało D-Max EV, elektryczną wersję popularnego pickupa, podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Bangkoku w 2024 roku. Model ten, znany jako D-Max BEV Concept, oferuje napęd 4WD oraz imponujące osiągi. Trak elektryczny zadebiutuje na rynku europejskim w trzecim kwartale 2025 roku.
- Isuzu zaprezentowało D-Max EV, elektryczną wersję pickupa, na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Bangkoku w 2024 roku.
- D-Max EV wyposażony jest w dwa silniki elektryczne, generujące łącznie moc 140 kW (190 PS) i moment obrotowy 325 Nm.
- Model osiąga zasięg 263 km według norm WLTP, a ładowanie DC pozwala naładować baterię od 20% do 80% w ciągu godziny.
- D-Max EV ma długość 5,280 mm, ładowność 1,010 kg oraz maksymalną zdolność holowania wynoszącą 3,500 kg.
- Model jest przystosowany do jazdy w trudnym terenie, z kątem natarcia wynoszącym 30,5 stopnia.
Specyfikacje techniczne
D-Max EV wyposażony jest w nowo opracowany układ napędowy, który obejmuje dwa silniki elektryczne. Przedni silnik generuje 43 kW (58 PS) i 108 Nm, a tylny 97 kW (132 PS) i 217 Nm. Całkowita moc wynosi 140 kW (190 PS), a moment obrotowy 325 Nm. Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 130 km/h.
Zasięg i ładowanie
D-Max EV jest zasilany przez baterię litowo-jonową o pojemności 66,9 kWh, co pozwala na zasięg 263 km według norm WLTP, a w cyklu miejskim nawet 361 km. Ładowanie DC o mocy do 50 kW umożliwia naładowanie baterii od 20% do 80% w ciągu godziny, natomiast ładowanie AC do 11 kW wymaga 10 godzin na pełne naładowanie.
Wymiary i pojemność
W porównaniu do trzeciej generacji D-Max, model EV jest nieco dłuższy, osiągając 5,280 mm długości (o 15 mm więcej), 1,870 mm szerokości i 1,810 mm wysokości. Zachowuje jednak tę samą odległość między osiami wynoszącą 3,125 mm. Jego sucha masa wynosi 2,350 kg, a ładowność to 1,010 kg, z maksymalną zdolnością holowania wynoszącą 3,500 kg.
Możliwości terenowe
D-Max EV jest przystosowany do jazdy w trudnym terenie. Posiada kąt natarcia wynoszący 30,5 stopnia oraz kąt zejścia 24,2 stopnia. Z prześwitem wynoszącym 210 mm i zdolnością do pokonywania wody o głębokości do 600 mm, model ten jest gotowy na off-road. Promień skrętu wynosi 6,1 metra.
Nowe zawieszenie
Trak elektryczny korzysta z układu zawieszenia De Dion, który zastępuje tradycyjne sprężyny liściowe używane w wersji diesla. Ta zmiana ma na celu poprawę właściwości jezdnych i komfortu jazdy. D-Max EV jest wyposażony w 18-calowe felgi z oponami 265/60R18.
Produkcja i dostępność
D-Max EV rozpoczął produkcję jako model z kierownicą po lewej stronie, przeznaczony na rynek europejski, z planowanym rozpoczęciem dostaw w trzecim kwartale 2025 roku. Wersja z kierownicą po prawej stronie ma być montowana pod koniec tego roku, a sprzedaż w Wielkiej Brytanii ma ruszyć na początku przyszłego roku. Inne rynki będą mogły otrzymać ten elektryczny pickup zgodnie z lokalnymi potrzebami.