Problemy z akumulatorami w samochodach elektrycznych

Właściciele nowoczesnych samochodów elektrycznych, takich jak Kia EV6 oraz Hyundai IONIQ 5 i 6, zmagają się z problemem awarii akumulatorów pomocniczych. Producenci od dłuższego czasu próbują rozwiązać tę kwestię, jednak skuteczność ich działań pozostawia wiele do życzenia. Awarie te mogą prowadzić do całkowitego zatrzymania pojazdu, co stawia pod znakiem zapytania niezawodność tych nowoczesnych technologii.

  • Właściciele nowoczesnych samochodów elektrycznych, takich jak Kia EV6 oraz Hyundai IONIQ 5 i 6, doświadczają problemów z awariami akumulatorów pomocniczych.
  • Awarie akumulatorów pomocniczych mogą prowadzić do całkowitego zatrzymania pojazdu, co wpływa na niezawodność technologii elektrycznych.
  • Każdy samochód elektryczny ma dwa akumulatory: główny zasilający silnik oraz pomocniczy, który uruchamia pojazd i podtrzymuje pracę akcesoriów.
  • Moduł ładowania ICCU w modelu Kia EV6 ma znane problemy, które mogą prowadzić do nieprawidłowego działania pojazdu.
  • Kia podejmuje działania naprawcze, takie jak aktualizacje oprogramowania i wymiany modułów, aby rozwiązać problemy z akumulatorami.

Podstawowe informacje o akumulatorach

Każdy nowoczesny samochód elektryczny jest wyposażony w dwa akumulatory: główny oraz pomocniczy. Akumulator główny zasilający silnik oraz pomocniczy, działający na napięciu 12 V, podtrzymuje pracę akcesoriów i uruchamia pojazd. Bez sprawnego akumulatora pomocniczego, auto elektryczne nie uruchomi się, co stawia producentów przed poważnym wyzwaniem.

Problemy z ładowaniem

Moduł ładowania, znany jako ICCU (Integrated Charging Control Unit), jest kluczowym elementem w systemie ładowania pojazdów elektrycznych. W modelu Kia EV6 występują znane problemy z jego działaniem, które objawiają się nieprawidłowym działaniem samochodu, w tym dziwnymi komunikatami i nieczynnością elementów wyposażenia. W przypadku całkowitego rozładowania akumulatora 12 V, pojazd przestaje jeździć, co jest poważnym problemem dla użytkowników.

Reakcja producentów

Kia podejmuje działania mające na celu rozwiązanie problemów z akumulatorami w modelu EV6. Obejmuje to aktualizacje oprogramowania oraz wymiany modułu ICCU, a czasem również komputera głównego VCU (Vehicle Control Unit). Niestety, problemy z akumulatorami 12 V pojawiają się także w nowych modelach EV3 oraz EV9, co wskazuje na szerszy zakres usterki.

Rozprzestrzenienie problemu

Awaria akumulatorów dotyczy nie tylko modeli Kia, ale również innych pojazdów elektrycznych, takich jak Hyundai Kona, IONIQ 5 i IONIQ 6. Producent prowadzi akcję serwisową, jednak naprawy trwają długo, a problem często powraca już po zakończeniu gwarancji. We Francji wszystkie modele IONIQ 5 i 6 zostały wezwane do serwisu w związku z tymi usterkami.

Przyczyny awarii

Usterka w ICCU polega na tym, że w trakcie ładowania urządzenie podaje przez moment zbyt wysokie napięcie, co prowadzi do przepalenia bezpiecznika. Podobna sytuacja może wystąpić przy wyłączaniu pojazdu. Naprawa polega na aktualizacji oprogramowania, aby zredukować moment uderzenia napięcia. Mimo tych działań, problem nie zawsze udaje się rozwiązać.

Skala problemu

Amerykański oddział Kia szacuje, że z 200 tys. aut, awaria wystąpiła w około 1 procenta pojazdów. Choć to niewielki odsetek, obawy właścicieli są uzasadnione, ponieważ każdy z nich może obawiać się awarii, nawet w nowym pojeździe. Dodatkowo, problemy z akumulatorami występują również w innych markach, takich jak Renault i Stellantis, co wskazuje na szerszy problem w branży motoryzacyjnej.

Źródło: autoblog.spidersweb.pl
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments