Mazda zaprezentowała swój nowy model EZ-60 na targach Shanghai Auto Show, gdzie w ciągu 48 godzin zebrała 10 060 zamówień. Japoński producent wykorzystał program depozytów o niskim zobowiązaniu, co przyciągnęło wielu chętnych na nowego SUV-a. Model ten, dostępny jako elektryczny lub hybryda plug-in, ma potencjał, by zdobyć popularność w segmencie samochodów elektrycznych.
- Nowy model Mazda EZ-60 został zaprezentowany na targach Shanghai Auto Show, gdzie zebrał 10 060 zamówień w ciągu 48 godzin.
- Model dostępny jest w wersji elektrycznej oraz hybrydy plug-in, co zwiększa jego atrakcyjność w segmencie samochodów elektrycznych.
- Klienci mogli zarezerwować samochód wpłacając jedynie 10 juanów, co przyciągnęło wielu potencjalnych nabywców.
- Hybryda EZ-60 korzysta z silnika 1.5 oraz silnika elektrycznego o mocy 258 KM, a wersja elektryczna ma zasięg do 600 km na jednym ładowaniu.
- Model oferuje przestronność z 350 litrami pojemności bagażnika, która rośnie do 2036 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.
Imponujące zainteresowanie
Nowa Mazda EZ-60 wzbudziła duże zainteresowanie już podczas swojego debiutu. W ciągu zaledwie dwóch dni od prezentacji na targach, producent zebrał ponad 10 tysięcy zamówień. Klienci mogli zarezerwować samochód wpłacając jedynie 10 juanów, co przekłada się na około 5 zł. Taki model przedsprzedaży okazał się skuteczną strategią, przyciągającą uwagę potencjalnych nabywców.
Technologia i osiągi
Mazda EZ-60 została zbudowana na platformie EPA, opracowanej przez chińskiego partnera Changan Automobile. Model ten jest dostępny zarówno jako elektryczny, jak i hybryda plug-in. Hybryda korzysta z silnika 1.5, który działa jako generator dla silnika elektrycznego o mocy 258 KM. Akumulator o pojemności 31,7 kWh umożliwia przejechanie do 160 km według normy CLTC. Z kolei wersja elektryczna ma napęd na tył i zdolność do pokonania 600 km na jednym ładowaniu.
Przestronność i komfort
Mazda EZ-60 oferuje 350 litrów pojemności bagażnika, a po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń ta rośnie do 2036 litrów. Dodatkowo, wersja elektryczna ma możliwość pomieszczenia 126 litrów bagażu w przednim kufrze. W kabinie znajdują się liczne schowki oraz nowoczesny 26-calowy wyświetlacz, a system audio składa się z 23 głośników, co zapewnia wysoki komfort podróży.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Mazda zadbała o bezpieczeństwo pasażerów, wyposażając model EZ-60 w dziewięć poduszek powietrznych, pięć kamer oraz pięć radarów milimetrowych. Dwanaście czujników ultradźwiękowych dodatkowo wspiera systemy bezpieczeństwa, co czyni ten SUV atrakcyjnym wyborem dla rodzin oraz osób ceniących sobie nowoczesne technologie.
Przyszłość modelu w Europie
EZ-60 ma szansę na zdobycie popularności w swoim segmencie, jednak jego debiut w Europie nastąpi dopiero za kilka miesięcy. Mazda zapowiedziała, że SUV będzie dostępny pod nazwą CX-6e. Zainteresowanie tym modelem może być duże, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego nowoczesne rozwiązania i atrakcyjny design.