Isuzu Motors Limited, z siedzibą w Jokohamie w Japonii, rozpoczęło produkcję D-MAX EV, pierwszego w pełni elektrycznego pickup’a o masie 1 tony, w Tajlandii. Model ten, zaprezentowany jako prototyp na 45. Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Bangkoku w marcu ubiegłego roku, wszedł teraz w fazę masowej produkcji. Model z kierownicą po lewej stronie trafi na rynek europejski w trzecim kwartale 2025 roku, a wersja z kierownicą po prawej stronie zacznie być produkowana pod koniec bieżącego roku, z planowanym rozpoczęciem sprzedaży w 2026 roku w Wielkiej Brytanii.
- Isuzu rozpoczęło produkcję D-MAX EV, pierwszego w pełni elektrycznego pickup'a o masie 1 tony, w Tajlandii.
- Model z kierownicą po lewej stronie trafi na rynek europejski w trzecim kwartale 2025 roku, a wersja z kierownicą po prawej stronie zacznie być produkowana pod koniec bieżącego roku.
- D-MAX EV jest częścią strategii Isuzu, mającej na celu dostarczanie pojazdów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.
- Model wyposażony jest w system pełnozakresowego napędu na cztery koła (4WD) oraz nowo opracowane e-Axles, co zapewnia doskonałe osiągi na trudnym terenie.
- D-MAX EV charakteryzuje się wysoką zdolnością holowania oraz dużą ładownością dzięki potężnym silnikom elektrycznym i solidnej konstrukcji.
Nowa era dla Isuzu
D-MAX EV to nowy projekt Isuzu, który ma na celu spełnienie rosnącego zapotrzebowania na pojazdy elektryczne. Wprowadzenie tego modelu jest częścią strategii firmy, aby dostarczać pojazdy neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Isuzu dąży do poprawy jakości życia ludzi poprzez rozwój różnorodnych pojazdów przyjaznych dla środowiska.
Zaawansowana technologia napędu
D-MAX EV wyposażony jest w system pełnozakresowego napędu na cztery koła (4WD), który wykorzystuje nowo opracowane e-Axles z przodu i z tyłu. To rozwiązanie zapewnia doskonałe osiągi na trudnym terenie, oferując jednocześnie liniowe przyspieszenie typowe dla pojazdów elektrycznych, przy minimalnym hałasie i wibracjach.
Wydajność i uniwersalność
Nowy model charakteryzuje się wysoką zdolnością holowania oraz dużą ładownością, co jest możliwe dzięki potężnym silnikom elektrycznym oraz solidnej konstrukcji ramy i nadwozia. D-MAX EV został zaprojektowany z myślą o spełnieniu wymagań zarówno klientów komercyjnych, jak i prywatnych, zachowując przy tym wytrzymałość oczekiwaną od pickupów.
Perspektywy rynkowe
Produkcja modelu D-MAX EV z kierownicą po lewej stronie dla Europy już się rozpoczęła, a pierwsze dostawy planowane są na trzeci kwartał 2025 roku. Wersja z kierownicą po prawej stronie ma zadebiutować na rynku brytyjskim w 2026 roku. Isuzu planuje również wprowadzenie modelu do innych krajów w zależności od potrzeb rynkowych.