Volvo XC90 V8 produkowane w latach 2004-2010

Dziś silnik V8 w Volvo XC90 to już historia, ale w latach 2004-2010 był to interesujący wybór dla miłośników motoryzacji. Jednostka B8444S, zaprojektowana przez Volvo i produkowana przez Yamahę, była montowana w modelach XC90 oraz S80. Mimo że osiągała moc 315 KM i moment obrotowy 440 Nm, jej kompaktowa konstrukcja i charakterystyka pracy sprawiały, że była odpowiednia dla rodzinnych pojazdów. Niestety, problemy z wałkiem wyrównoważającym doprowadziły do wielu awarii, co wpłynęło na dostępność tych aut na rynku.

  • Silnik V8 B8444S był montowany w Volvo XC90 i S80 w latach 2004-2010.
  • Jednostka osiągała moc 315 KM i moment obrotowy 440 Nm, co czyniło ją odpowiednią dla rodzinnych pojazdów.
  • Problemy z wałkiem wyrównoważającym prowadziły do wielu awarii, wpływając na dostępność tych aut na rynku.
  • Silnik miał pojemność 4,4 litra i był umieszczony poprzecznie, co było nietypowe dla jednostek V8.
  • Wprowadzono poprawki w silniku z numerem 6833, które zwiększyły jego niezawodność poprzez dodanie otworów odpływowych.

Silnik z historią

Silnik B8444S o pojemności 4,4 litra był wyjątkowo kompaktowy jak na jednostkę V8. Został umieszczony poprzecznie w modelach XC90 i S80, co było nietypowe dla tego typu silników. W latach 2004-2010 osiągi nie były złe, biorąc pod uwagę, że XC90 nie miał sportowych aspiracji. Przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,3-7,4 sekundy pozwalało na skuteczne rywalizowanie z innymi pojazdami na drodze, szczególnie gdy w samochodzie podróżowało pełne siedem osób.

Problemy z wałkiem wyrównoważającym

Jednym z kluczowych problemów silnika B8444S było wgłębienie w łożysku wałka wyrównoważającego, które powodowało gromadzenie się wody i korozję. To prowadziło do zwiększonego oporu wałka, co skutkowało grzechotaniem i uszkodzeniem koła zębatego. W efekcie, silnik mógł ulegać poważnym awariom, takim jak zderzenie tłoków z zaworami. Problem ten został rozwiązany w silniku z numerem 6833 poprzez dodanie otworów odpływowych, co znacznie poprawiło jego niezawodność.

Problemy z automatyczną skrzynią biegów

W Volvo XC90 V8 zastosowano 6-biegową automatyczną skrzynię biegów Aisin TF80, która nie była przystosowana do silników o dużej mocy. Zwykle skrzynie te kończyły żywot po przejechaniu 200-250 tys. km, co wiązało się z kosztownymi naprawami lub wymianą. To dodatkowo wpływało na postrzeganą niezawodność całego pojazdu.

Obecna dostępność modeli

Na rynku dostępnych jest obecnie 11 egzemplarzy Volvo XC90 V8, z najtańszym wycenionym na 18 000 zł. Ciekawą opcją jest uszkodzony model za 13 900 zł, który mimo wszystko działa, ale wymaga dalszych inwestycji. Ceny rosną skokowo, a w przedziale 20-30 tys. zł dostępne są tylko dwa auta, a w przedziale 30-40 tys. zł pięć sztuk. Najdroższe modele przekraczają 40 tys. zł, a większość z nich ma instalację gazową.

Wybór idealnego egzemplarza

Osoby zainteresowane zakupem powinny rozważyć model wyceniony na 34 900 zł, który wydaje się być rozsądnym wyborem. Dla tych, którzy preferują nowsze wersje po liftingu, dostępne są trzy opcje, w tym dwa najdroższe egzemplarze. Alternatywą mogą być również Maluchy, które w podobnych lub wyższych cenach czekają na nowych właścicieli.

Źródło: autoblog.spidersweb.pl
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments