Microsoft ujawnia, że reklama laptopa była stworzona przez AI

Microsoft opublikował 56-sekundową reklamę laptopa Surface 30 stycznia 2025 roku. Nikt nie zauważył, że część materiału została wygenerowana przez sztuczną inteligencję, dopóki firma nie ujawniła tego faktu w środę. Reklama pokazuje różne osoby pracujące na laptopie Surface w różnych lokalizacjach, podkreślając jego wyróżniające się cechy, takie jak ekran dotykowy i czas pracy na baterii.

  • Microsoft opublikował reklamę laptopa Surface 30 stycznia 2025 roku, która trwa 56 sekund.
  • Część materiału w reklamie została wygenerowana przez sztuczną inteligencję, co ujawniono dopiero po trzech miesiącach od publikacji.
  • Reklama zdobyła ponad 46 000 wyświetleń na YouTube, a widzowie nie zauważyli użycia AI przed ujawnieniem przez Microsoft.
  • Pracownicy Microsoftu wykorzystali narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji, aby skrócić czas i koszty produkcji reklamy.
  • Proces twórczy obejmował stworzenie skryptu i storyboardów przy użyciu narzędzi AI, co przyspieszyło produkcję materiałów.

Nieoczekiwane ujawnienie

Reklama, która została opublikowana prawie trzy miesiące temu, zdobyła już ponad 46 000 wyświetleń na YouTube. Jak zauważa portal The Verge, żaden z czołowych komentarzy nie sugerował, że materiał był częściowo wygenerowany przez AI. Dopiero po ujawnieniu przez Microsoft, widzowie zaczęli dostrzegać ukryte aspekty technologii w reklamie.

Innowacyjne podejście do produkcji

W poście na blogu Microsoft Design, opublikowanym w środę, przedstawiono, jak pracownicy firmy wykorzystali narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji, aby skrócić czas i koszty produkcji reklamy. Brian Townsend, projektant wizualny w zespole Windows + Devices Visual Design, powiedział: „Z małym budżetem i niewielką ilością czasu, byliśmy w stanie osiągnąć w miesiąc to, co tradycyjnie wymagałoby znacznie więcej zasobów”.

Jak AI zmienia proces twórczy

Zespół rozpoczął proces od stworzenia skryptu, storyboardów i prezentacji przy użyciu nieokreślonych narzędzi AI. Dzięki temu, materiały mogły być gotowe w ciągu dni, a nie tygodni. Zespół korzystał z czatu AI, aby precyzować swoje pomysły, przechodząc przez „tysiące” dodatkowych poleceń, aby udoskonalić wyniki AI.

Łączenie AI z ludzką kreatywnością

Ze względu na trudności AI w generowaniu szczegółów, takich jak ruchy ludzkie, zespół zdecydował się na wykorzystanie niektórych ujęć stworzonych przez ludzi, aby uzupełnić słabości ujęć generowanych przez AI. „Musieliśmy ręcznie uchwycić ujęcia z 'złożonym ruchem’, takie jak zbliżenia rąk piszących na klawiaturze”, wyjaśniono w poście. AI umożliwiło im również wyświetlenie różnych tła w reklamie bez konieczności podróżowania do lokalizacji.

Wyzwania związane z technologią AI

W poście uznano, że narzędzia AI czasami doświadczają „halucynacji” lub generują nieprawidłowe odpowiedzi. Gdy takie sytuacje miały miejsce, zespół ręcznie poprawiał „wszelkie nienaturalne elementy”. „Jak w przypadku wszystkich rzeczy stworzonych przy użyciu AI, od czasu do czasu pojawiały się halucynacje AI”, podano w blogu.

Demokratyzacja produkcji filmowej

Microsoft podkreślił, że AI demokratyzuje produkcję filmową i pozwala każdemu stworzyć własną reklamę lub wideo. „Wystarczy wyobraźnia i ciekawość, aby odkrywać niezliczone dostępne narzędzia”, napisano w poście.

Źródło: entrepreneur.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zostań naszym fanem!

Pomóż nam się rozwijać! Polub nas na Facebooku! i śledź nas na X!