Sprzedawcy Amazona podnoszą ceny po taryfach Trumpa

Aaron Cordovez, współzałożyciel firmy Zulay Kitchen, od dziesięciu lat sprzedaje sprzęt kuchenny na Amazonie. Obecnie zmaga się z problemami, ponieważ większość jego produktów jest produkowana w Chinach. Cordovez oznajmił, że jego firma „przemieszcza się tak szybko, jak to możliwe”, aby przenieść produkcję do Indii, Meksyku i innych rynków, gdzie cła są niższe w porównaniu do tych nałożonych na towary z Chin. Proces ten może potrwać co najmniej rok lub dwa.

Podwyżki cen na Amazonie

Zulay tymczasowo podnosi ceny niektórych swoich produktów, takich jak spieniacze do mleka i patyki do pieczenia smores. Przykładowo, popularny sitko kuchenne kosztuje teraz 12,99 USD, w porównaniu do 9,99 USD przed ogłoszeniem przez Trumpa propozycji wprowadzenia nowych ceł. Sprzedawcy na Amazonie podnoszą ceny różnych produktów, od torebek na pieluchy po biżuterię, w obliczu wyższych kosztów importu.

Badania SmartScout

Firma SmartScout zarejestrowała 930 produktów na Amazonie, które odnotowały wzrost cen od 9 kwietnia, z przeciętnym wzrostem o 29% w takich kategoriach jak odzież, biżuteria, artykuły gospodarstwa domowego i elektronika. Rzecznik Amazonu określił te dane jako „sensacjonalizowane”, podkreślając, że dotyczą one „niewielkiej części produktów” w ich ofercie.

Wojna handlowa z Chinami

Wojna handlowa z Chinami zagraża sprzedawcom na rynku Amazon, który stanowi około 60% sprzedaży online firmy. Wiele firm opiera się na Chinach jako źródle produkcji i montażu swoich produktów. Sprzedawcy stają teraz przed dylematem podnoszenia cen lub pokrywania dodatkowych kosztów związanych z nowymi taryfami.

Reakcje na nowe cła

CEO Amazonu, Andy Jassy, powiedział, że firma „spróbuje zrobić wszystko, co w jej mocy”, aby utrzymać ceny niskie dla klientów, w tym renegocjować warunki z niektórymi dostawcami. Przyznał jednak, że niektórzy sprzedawcy będą musieli „przenieść te koszty” na konsumentów. Cła na towary importowane z Chin wynoszą obecnie 145%, podczas gdy Trump ogłosił, że jego administracja „aktywnie” rozmawia z Chinami o potencjalnej umowie w celu obniżenia taryf.

Przykłady podwyżek cen

Około 25% wzrostów cen zarejestrowanych przez SmartScout pochodzi od sprzedawców z Chin. Na przykład, producent biżuterii Ursteel podniósł ceny czterech swoich produktów o 6,50 USD, a marka odzieżowa Chouyatou zwiększyła ceny niektórych sukienek o 2 USD. Anker, jedna z największych marek sprzedających elektronikę na Amazonie, podniosła ceny na jedną piątą swoich produktów w USA.

Strategie przetrwania sprzedawców

Zulay, z siedzibą na Florydzie, również podnosi ceny. Cordovez przyznał, że musiał zwolnić 19% swojego personelu i ograniczyć wydatki na reklamy online o 85%. Inna firma, Desert Cactus, również podejmuje działania w celu przeniesienia produkcji z Chin do Meksyku, Indii i Wietnamu.

Wzrost kosztów produkcji

Dave Dama, współzałożyciel firmy Pure Daily Care, zauważył, że koszt produkcji jednego z jego produktów kosmetycznych w Chinach wzrósł z 10 USD do 25 USD. Wiele firm będzie zmuszone do podnoszenia cen, aby przetrwać. Dama planuje stopniowo wprowadzać podwyżki cen przez kilka tygodni.

Perspektywy na przyszłość

Dama ma wystarczającą ilość zapasów, aby niektóre produkty wystarczyły na sześć miesięcy, co ma na celu „rozciągnięcie” tego czasu do momentu, gdy sytuacja handlowa między Chinami a USA może się poprawić. Rzecznik Amazonu dodał, że polityka cenowa firmy nadal obowiązuje, a sprzedawcy ustalają własne ceny.

Źródło: cnbc.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zostań naszym fanem!

Pomóż nam się rozwijać! Polub nas na Facebooku! i śledź nas na X!