Stellantis i Factorial Energy osiągają ważny postęp w rozwoju akumulatorów stało-stanowych

Stellantis i Factorial Energy osiągnęli istotny kamień milowy w rozwoju technologii akumulatorów stało-stanowych, co stanowi znaczący krok w kierunku komercjalizacji nowej generacji akumulatorów do pojazdów elektrycznych.

Przełomowe osiągnięcia w technologii akumulatorów

W dniu dzisiejszym Stellantis N.V. oraz Factorial Energy ogłosiły pomyślną walidację akumulatorów stało-stanowych FEST® (Factorial Electrolyte System Technology), które posiadają gęstość energetyczną wynoszącą 375Wh/kg. To osiągnięcie potwierdza postęp w kierunku wprowadzenia na rynek akumulatorów nowej generacji dla pojazdów elektrycznych.

Wydajność i innowacje

„Osiągnięcie tego poziomu wydajności odzwierciedla siłę naszej współpracy z Factorial” – powiedział Ned Curic, dyrektor ds. inżynierii i technologii w Stellantis. „Ten przełom stawia nas na czołowej pozycji w rewolucji akumulatorów stało-stanowych, ale na tym nie poprzestajemy. Kontynuujemy wspólną pracę nad przesuwaniem granic i dostarczaniem jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań, co przybliża nas do lżejszych, bardziej efektywnych akumulatorów, które obniżą koszty dla naszych klientów.”

Zalety akumulatorów stało-stanowych

W odróżnieniu od tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych, akumulatory stało-stanowe oferują wyższą gęstość energetyczną oraz szybsze ładowanie. Walidowane ogniwa FEST® o pojemności 77Ah wykazały gęstość energetyczną wynoszącą 375Wh/kg przy ponad 600 cyklach, co stanowi kamień milowy dla dużych ogniw litowo-metalowych. Umożliwiają one znaczną redukcję czasu ładowania, osiągając od 15% do ponad 90% naładowania w zaledwie 18 minut w temperaturze pokojowej. Dodatkowo, ogniwa te oferują wysoką moc wyjściową z szybkościami rozładowania dochodzącymi do 4C, co wspiera większe wymagania wydajnościowe w pojazdach elektrycznych.

Inżynieria i innowacje w temperaturach ekstremalnych

Opracowana przez Factorial nowa formuła elektrolitu, z wykorzystaniem narzędzi inżynieryjnych i sztucznej inteligencji, pozwala akumulatorom na pracę w temperaturach od -30°C do 45°C (-22°F do 113°F). To osiągnięcie przekracza dotychczasowe ograniczenia akumulatorów stało-stanowych i otwiera możliwości lepszej wydajności w różnych klimatach.

Strategiczne partnerstwo i przyszłość

„Rozwój akumulatorów to kwestia kompromisów. Optymalizacja jednego parametru jest prosta, ale zrównoważenie wysokiej gęstości energetycznej, żywotności cyklu, szybkiego ładowania i bezpieczeństwa w akumulatorze o wielkości stosowanej przez producentów oryginalnych (OEM) jest przełomem” – powiedział Siyu Huang, dyrektor generalny Factorial Energy. „To osiągnięcie we współpracy z Stellantis przybliża nas do realizacji technologii akumulatorów nowej generacji.”

Współpracując ściśle w zakresie projektowania pakietów i wykorzystując tę przełomową technologię, Stellantis i Factorial optymalizują architekturę pakietów akumulatorów, aby zredukować wagę i poprawić ogólną efektywność systemu, co umożliwia płynniejszą integrację. Oszczędności w wadze bezpośrednio zwiększają zasięg pojazdów i wspierają bardziej zrównoważone oraz przystępne rozwiązania w zakresie pojazdów elektrycznych.

W oparciu o inwestycję Stellantis w wysokości 75 milionów dolarów w Factorial Energy w 2021 roku, ten kamień milowy wzmacnia strategiczną współpracę między obiema firmami. Dzięki temu osiągnięciu Stellantis zamierza przyspieszyć wcześniej ogłoszony plan włączenia akumulatorów stało-stanowych Factorial do floty demonstracyjnej do 2026 roku. Flota ta stanowi kolejny krok w kierunku komercjalizacji tej obiecującej technologii, umożliwiając dalszą walidację akumulatorów stało-stanowych Factorial oraz ocenę ich wydajności w rzeczywistych warunkach jazdy.

Źródło: automotiveworld.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zostań naszym fanem!

Pomóż nam się rozwijać! Polub nas na Facebooku! i śledź nas na X!