Ineos zmienia sieć dealerską i wprowadza nowy model sprzedaży

Ineos, znana marka motoryzacyjna, przechodzi istotne zmiany w swoim modelu sprzedaży, przekształcając się z agencji w tradycyjną sieć dealerów w Wielkiej Brytanii. W tym samym czasie wprowadza inicjatywę ochrony cen w Stanach Zjednoczonych, aby zrównoważyć skutki taryf na import pojazdów z zagranicy.

Transformacja modelu sprzedaży

Tom Johnson, dyrektor regionalny Ineos na Wielką Brytanię i Irlandię, w rozmowie z Automotive Management podzielił się szczegółami na temat transformacji sieci detalicznej marki. Celem tych zmian jest wzmocnienie pozycji detalistów oraz zwiększenie elastyczności dla klientów. Johnson zauważył, że mogą wystąpić pewne obawy wśród konsumentów związane z nowym modelem, jednak zapewnił, że marka koncentruje się na dbaniu o swoich klientów w przyszłości.

Wdrożenie nowych rozwiązań

Przemiany już trwają, a firma aktywnie pracuje nad uzupełnieniem luk w sprzedaży oraz serwisie posprzedażowym, które zostały dotknięte restrukturyzacją sieci. Johnson potwierdził, że kluczowym priorytetem jest wzmocniona pomoc posprzedażowa oraz stopniowe wprowadzanie nowych partnerów dealerskich w nadchodzących dziewięciu miesiącach. “W pełni wspieramy klientów, którzy zostali dotknięci tymi zmianami i dbamy o naszą nową bazę klientów,” dodał.

Większa autonomia dla dealerów

Nowy model sprzedaży ma również na celu zapewnienie dealerom większej autonomii w procesie sprzedaży. Obejmuje to m.in. kontrolę nad ofertami wymiany oraz lokalnymi strategiami marketingowymi. “Chodzi o to, aby dać więcej kontroli sieci w celu wsparcia klienta,” powiedział Johnson.

  • Dealerzy będą mogli kupować i sprzedawać własny towar, co zapewni im marżę w sprzedaży.
  • Ineos planuje współpracować z 10 partnerami w 12 do 14 lokalizacjach, chociaż nie wszystkie są jeszcze w pełni uruchomione.
  • Aktualnie Ineos prowadzi rozmowy z nowymi partnerami, szczególnie w południowo-wschodniej części kraju.

Reakcja na zmiany na rynku

Marka wcześniej działała w 26 lokalizacjach, współpracując z 19 partnerami, w tym z grupami dealerskimi AM100, takimi jak Cambria Automobiles czy Jardine Motors. Johnson podkreślił, że obecna strategia “dopasowania” odzwierciedla lepsze zrozumienie popytu rynkowego. “Teraz wiemy, gdzie znajdują się centra konsumenckie i koncentrujemy się na zaspokajaniu popytu w tych rynkach,” dodał.

Wsparcie dla klientów

Ineos zwiększa również wsparcie poprzez rozbudowaną sieć autoryzowanych naprawców, planując wprowadzenie usług odbioru i dostawy, aby zaspokoić potrzeby serwisowe w czasie przejściowym. Dodatkowo, narzędzie dostarcza szczegółowe informacje o dostępnych modelach, w tym opcjach finansowania od Santander Consumer Finance.

Problemy z produkcją

W międzyczasie Ineos musiała wstrzymać produkcję nowych Grenadierów w swojej fabryce we Francji z powodu problemów z dostawami komponentów. Johnson poruszył również kwestię wpływu nowych taryf w USA na pojazdy Ineos. Aby chronić amerykańskich nabywców przed nagłymi wzrostami cen, zamówienia złożone przed 3 kwietnia w USA zostały objęte ochroną cenową. “Na Grenadiera wprowadziliśmy tylko 5% podwyżkę, a na Quartermastera 10%, aby chronić amerykańskiego konsumenta,” powiedział Johnson.

Perspektywy na przyszłość

Pomimo międzynarodowych wyzwań, Johnson uspokoił brytyjskich nabywców, zapewniając, że rynek w Wielkiej Brytanii pozostaje izolowany od wpływu taryf. “Z perspektywy brytyjskiej nie przewiduję, aby taryfy miały wpływ na konsumentów w UK,” podkreślił. Ineos, kontynuując rozwój i inwestycje w dynamikę modelu detalicznego, potwierdza swoje zaangażowanie w podstawowe wartości – trwałość, obsługę klienta oraz zrównoważony rozwój.

“Część przekształcenia w sieć dealerską, w przeciwieństwie do poprzedniej sieci agencji, ma na celu optymalizację naszych możliwości dalszego wzrostu,” dodał Johnson.

Ineos Automotive, założona w 2017 roku przez przedsiębiorcę Jima Ratcliffa, powstała w odpowiedzi na lukę rynkową na trwałe i niezawodne pojazdy 4X4. Model Ineos Grenadier zadebiutował w 2022 roku, a w 2023 roku oferta została rozszerzona o model Quartermaster, podwójny pickup.

Źródło: Automotive Management
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments