BMW 1 Series: Nowoczesność i dynamika w segmencie premium hatchbacków

BMW 1 Series to solidny wybór w segmencie premium hatchbacków, oferujący dynamiczne doświadczenia z jazdy, starannie wykonane wnętrze oraz wysoką efektywność. Choć modele 120 mild-hybrid i BMW M135 hot hatch są wyposażone w imponujące jednostki napędowe, wielu z nas z chęcią zobaczyłoby większy wybór silników w ofercie 1 Series.

Styl i Design

Nowy design 1 Series to odważne odejście od typowych linii BMW, co może nie przypaść do gustu tradycyjnym klientom. Z drugiej strony, konkurencyjne ceny w porównaniu do rywali premium, takich jak Audi czy Mercedes, stanowią istotny atut. Od momentu debiutu ponad 20 lat temu, BMW sprzedało już ponad trzy miliony egzemplarzy 1 Series, jednak zamiast stopniowej ewolucji modelu, firma wprowadziła znaczące zmiany w napędzie oraz wyglądzie, a także w strategii nazewnictwa.

Zmiany w Modelu

W 2024 roku 1 Series przeszedł gruntowną modernizację, z nową atrapą chłodnicy, całkowicie innym przednim zderzakiem oraz cieńszymi reflektorami. Zmiany objęły również tylne światła oraz tylny zderzak. Dodatkowo, BMW zrezygnowało z oznaczenia 'i’ w modelach 120, 123 xDrive i M135, aby uniknąć pomyłek z elektrycznymi wersjami pojazdów.

Silniki i Wydajność

Regularny model 120 jest napędzany przez turbodoładowany silnik trzycylindrowy o pojemności 1,5 litra, wspomagany nowym systemem mild-hybrid, co pozwala uzyskać moc 168 KM i 280 Nm momentu obrotowego. Z kolei wersja 123 xDrive korzysta z większego silnika 2.0, osiągając 215 KM i 360 Nm. Wprowadzono również nową, siedmiobiegową automatyczną skrzynię Steptronic, rezygnując z sześciobiegowej manualnej.

M135 – Sportowa Odczyt

M135, będący sportową wersją 1 Series, rywalizuje z takimi modelami jak Audi S3, Mercedes-AMG A 35 czy Volkswagen Golf R. Napędzany turbodoładowanym silnikiem 2.0 o mocy 296 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, co czyni go jednym z najszybszych na rynku.

Wnętrze i Technologia

Nowa 1 Series zaskakuje pod względem technologii, oferując podwójny ekran oraz przekształconą konsolę deski rozdzielczej. Model podstawowy Sport jest wyposażony w 17-calowe koła, podgrzewane fotele oraz automatyczną klimatyzację. M Sport oferuje bardziej sportowy wygląd dzięki zmienionym zderzakom, 18-calowym kołom oraz skórzanym siedzeniom Alcantara.

Komfort i Praktyczność

Mimo że 1 Series jest większy niż kiedykolwiek, niektóre miejsca w środku mogą wydawać się nieco ciasne. Wysokie osoby mogą odczuwać dyskomfort podczas długich podróży, a pojemność bagażnika w wersji mild-hybrid wynosi zaledwie 300 litrów, co jest słabym wynikiem jak na tę klasę. Mimo to, wygodne fotele z przodu rekompensują te niedogodności.

Bezpieczeństwo i Niezawodność

Chociaż nowy model nie przeszedł jeszcze testów Euro NCAP, oczekujemy, że nie przyniesie on negatywnych niespodzianek. Warto dodać, że poprzednia wersja zdobyła pięć gwiazdek, a nowy model obfituje w zaawansowane technologie bezpieczeństwa, co sugeruje, że 1 Series jest również niezawodny.

Ceny i Konkurencja

Cena podstawowej wersji 1 Series Sport zaczyna się od około 32 000 funtów, natomiast M Sport to wydatek rzędu 34 000 funtów. Osoby zainteresowane wersją z napędem na cztery koła muszą liczyć się z wydatkiem około 37 000 funtów, a sportowy M135 startuje od 44 000 funtów. Warto zauważyć, że 1 Series konkuruje z takimi modelami jak Mercedes A-Class czy Audi A3, a niższe wersje stają w szranki z dobrze wyposażonymi hatchbackami, takimi jak Volkswagen Golf czy Honda Civic.

W ciągu ostatnich lat BMW 1 Series zdobyło uznanie w rankingu Driver Power, a jego właściciele chwalą zarówno jakość wykonania, jak i osiągi. Czas pokaże, jak nowa generacja sprawdzi się na rynku, ale jedno jest pewne – BMW znów stawia na innowacje i jakość.

Źródło: autoexpress.co.uk
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments