Wybrano wykonawcę modernizacji peronów na stacji Szczecinek
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły, że w przetargu na modernizację przystanku Szczecinek wybrano najkorzystniejszą ofertę. W ramach projektu, który jest częścią „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”, firma RAJBUD Sp. z o.o. z Szymbarka zaoferowała kwotę 23 233 420,89 zł brutto.
Zakres prac modernizacyjnych
Modernizacja obejmie:
- Projektowanie oraz wykonanie robót na peronach nr 1, 2 i 3.
- Rozbiórkę i budowę nowego peronu nr 1 o długości 400 m i wysokości 76 cm PGS.
- Budowę dojścia do peronu oraz windy na peronie nr 1.
Opcje modernizacyjne
W ramach zamówienia przewidziano także opcje modernizacji peronów nr 2 i 3 oraz instalację:
- Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, w tym elektronicznych wyświetlaczy i infokiosków.
- Systemu Monitoringu Wizyjnego na peronach oraz w przejściu pod torami.
Perony nr 2 i 3 będą dwukrawędziowe, o długości 320 m, również dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Cały projekt ma na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróżnych.
Znaczenie stacji Szczecinek
Stacja Szczecinek jest istotnym węzłem kolejowym, przez który przebiegają kluczowe linie, w tym jednotorowa, niezelektryfikowana linia nr 405 oraz zelektryfikowana linia nr 404 do Kołobrzegu. Modernizacja peronów przyczyni się do zwiększenia jakości obsługi pasażerów oraz poprawy infrastruktury kolejowej w regionie.