Elektryfikacja trasy Korsze – Giżycko – Ełk nie zakończy się w tym roku

Elektryfikacja trasy Korsze – Giżycko – Ełk opóźniona

Planowana elektryfikacja trasy kolejowej między Korszami, Giżyckiem a Ełkiem nie zakończy się w tym roku, jak wcześniej przewidywano. Prace na mazurskiej linii 38 mają być kontynuowane, a ich finalizacja zaplanowana jest na połowę 2026 roku.

Postępy prac na linii kolejowej

W marcu PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) zapowiedziały otwarcie modernizowanego odcinka między Giżyckiem a Ełkiem w czerwcu. W grudniu przewidziano także uruchomienie pociągów między Korszami a Giżyckiem, jednak na początku podróżni będą musieli korzystać z pociągów spalinowych.

Postępy prac w Giżycku są zaawansowane. Jak informuje Przemysław Zieliński z PKP PLK:

  • Gotowe są konstrukcje peronów i przejścia podziemnego.
  • Trwają roboty wykończeniowe przy zadaszeniu peronów.
  • Na odcinku w kierunku Ełku montowane są elementy sieci trakcyjnej.

Na szlaku Giżycko-Korsze prace są mniej zaawansowane, z budową nowego toru oraz przebudową obiektów inżynieryjnych w Kętrzynie.

Problemy z terminowością i koszty inwestycji

PKP PLK przyznaje, że pierwotny termin zakończenia prac przypadał na luty 2024 roku, jednak opóźnienia wynikają z trudnej sytuacji na rynku budowlanym oraz kolizji z innymi projektami. Koszt całej inwestycji wynosi:

  • 649 mln zł netto na odcinku Ełk – Giżycko.
  • 876 mln zł netto na odcinku Giżycko – Korsze.

Pomimo ogromnych nakładów finansowych, przewoźnicy nie planują zwiększenia liczby połączeń pasażerskich. Warmińsko-mazurskie ma zamiar utrzymać dotychczasową liczbę kursów, co budzi obawy o efektywność tej inwestycji.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments