Mazda CX-6e: Hybrydowy SUV z Chin, który może zrewolucjonizować rynek europejski

W świecie motoryzacji, gdzie innowacje i trendy zmieniają się z prędkością światła, Mazda postanowiła nieco przedefiniować swoje podejście do produkcji samochodów. Zamiast inwestować miliardy jenów w rozwój nowych technologii, japoński producent skupił się na prezentacji modeli, które już istnieją. Tak oto na horyzoncie pojawia się Mazda EZ-60, znana też jako CX-6e, która zadebiutuje na rynku globalnym jako hybryda, korzystając z dobrodziejstw chińskiego rynku.

Ostatnio Mazda zaprezentowała elektrycznego sedana 6e, który powstał w efekcie współpracy z firmą Changan. Chociaż zmiany w designie były raczej subtelne, to nie można odmówić tej Mazdzie urokliwego wyglądu. Problem w tym, że jest to auto wyłącznie elektryczne. Ale teraz nadchodzi czas hybrydy, która wzbudza spore zainteresowanie. Co ciekawe, oficjalna premiera modelu CX-6e odbędzie się dopiero za tydzień, ale chińskie przepisy wymagają, aby producenci dostarczali prototypy do ministerstwa technologii przed ich debiutem.

Jak to zazwyczaj bywa, certyfikacja wiąże się z publikacją specyfikacji technicznych oraz zdjęć. Warto jednak zauważyć, że zdjęcia przesyłane na etapie certyfikacji często nie oddają pełnego potencjału estetycznego auta. Spójrzcie sami:

  • Na zwiastunie wygląda atrakcyjnie.
  • Na zdjęciu z ministerstwa… cóż, smutno.

Bez włączonych świateł i w ponurym lakierze, Mazda CX-6e nie robi aż takiego wrażenia. Mimo to, z pewnością wyróżni się na drodze, zwłaszcza z ciekawymi detalami, które przyciągają wzrok.

Przechodząc do technicznych aspektów, warto wspomnieć, że w Chinach hybrydy często korzystają z dodatku silnika spalinowego jako range extendera. W Europie ten pomysł nie do końca się przyjął, zwłaszcza po doświadczeniach z Mazdą MX-30, która z Wanklem nie zdobyła serc kierowców. CX-6e również występuje w wersji hybrydowej, ale na razie czekamy na decyzje o sprzedaży w Europie. Choć nadzieja umiera ostatnia, przepisy unijne mogą być przeszkodą.

Dane techniczne Mazdy CX-6e

  • Moc: 258 KM
  • Zasięg elektryczny: 160 km (chińskie CLTC, ok. 100-120 km w trybie WLTP)
  • Silnik: wolnossący silnik benzynowy 1,5 l
  • Bateria: 31,7 kWh

Silnik 1,5 l może okazać się strzałem w dziesiątkę, zwłaszcza że Wankel ma dość złą prasę z powodu wysokiego spalania. Chińska jednostka, używana przez wielu producentów, charakteryzuje się dużo lepszymi wynikami w tej kwestii.

Wymiary Mazdy CX-6e

Wymiar Wartość
Długość 4850 mm
Szerokość 1935 mm
Wysokość 1620 mm
Rozstaw osi 2902 mm

Choć Mazda CX-6e waży około 2 ton, co może budzić pewne obawy, czekamy na oficjalną premierę oraz plany Mazdy dotyczące wprowadzenia tego modelu na rynek europejski. Jedno jest pewne – japoński producent wciąż potrafi zaskakiwać i dostarczać interesujące propozycje w świecie motoryzacji.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments